Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave enheter utenfor Homey's rekkevidde


Anders Hauge

Anbefalte innlegg

Jeg går over til Homey fra Fibaro. Garasje med verksted/hobbyrom står 20 meter fra huset, og for å få den med i systemet har jeg hatt en HCL der som har styrt en del Z-Wave enheter der. Jeg har kablet nettverk ned til garasjen. Dersom jeg skulle hatt en nettverkskoblet Z-Wave enhet her kun som en "forlenget arm" for Homey, hvilken ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anders Hauge said:

Jeg går over til Homey fra Fibaro. Garasje med verksted/hobbyrom står 20 meter fra huset, og for å få den med i systemet har jeg hatt en HCL der som har styrt en del Z-Wave enheter der. Jeg har kablet nettverk ned til garasjen. Dersom jeg skulle hatt en nettverkskoblet Z-Wave enhet her kun som en "forlenget arm" for Homey, hvilken ville dere valgt?

Hva med å sette opp en Aeon Labs Range Extender 6 i en stikk nærmest garasjen.
/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anders Hauge skrev:

Dersom jeg skulle hatt en nettverkskoblet Z-Wave enhet her kun som en "forlenget arm" for Homey, hvilken ville dere valgt?

Ingen. Det tror jeg ikke Homey kan gjøre.

HomeSeer kan bruke flere interfacer samtidig, men det er en relativt unik egenskap.

 

 

28 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

Hva med å sette opp en Aeon Labs Range Extender 6 i en stikk nærmest garasjen.
/Helge

20 m er nok sannsynligvis litt for optimistisk, men muligens verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.