Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

deCONZ problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med nettverket i deCONZ. For meg så ser det ut som ustabilitet (mangelfull dekning), da det ikke alltid genereres grønne linker mellom komponentene.

Av og til er alt ok, og hvis jeg rebooter PCn kommer ikke alle knytingene tilbake.

Jeg har 3 rullegardiner pg en lyspære fra IKEA. 1 rullegardin og lyspæren kobler seg i nettverket, mens de to andre rullegardinene kommer inn av og til (alt i samme etasje).
Kan det være en tanke å forlenge USB donglen med en USB forlengelse kabel, da serveren står i kjelleren og rullegardinene i 2. etg.?
Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nå er ikea sine rullegardiner heller mangelfullt implementert i deconz. Meningen er vistnok at en del skal settes opp automatisk når du legger til enheter, men for disse rullegardinene er det noe som må gjøres manuelt. 

Her står det mer: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1121

Spesielt punkt 4 her: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1121#issuecomment-593098111

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

Kan det være en tanke å forlenge USB donglen med en USB forlengelse kabel, da serveren står i kjelleren og rullegardinene i 2. etg.?

Sammen med rullegardinen fikk du med en repeater. Den går det jo å inkludere i nettet på en strategisk lur plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt av strømmen på ikea pæren og tatt ut batteriene på gardinene slik at disse ikke ser repeateren før den er nullstilt. Min erfaring er at ikea sine pærer og enheter kobler seg sammen i tide og utide. Jeg mistenker det er noe "smart" plug & play ikea har lagt inn i enhetene når de ikke er tilknyttet en ikea hub. Og her teller altså ikke deconz som en hub.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.