Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skjermskifte - løsningsforslag


Erling

Anbefalte innlegg

Folkens, slik jeg tenkte gikk ikke... ?

 

Har flere tablets som bytter «layout» (skjerm) hvert minutt.

 

I HSTouch har jeg satt return to main etter 1 min., et script går hvert 2. minutt som bytter til den andre «layout»’en.

 

Dette fungerer utmerket!

 

Men, det er alltid et men. Hvis jeg vil vise 1 annen layout fast og dermed avbryte automatikken på 1 tablet innimellom. Hva blir enkleste måten å gjøre det på?

 

Finnes det en if layoutchanges then...

 

Noen som skjønte den forklaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Moskus

 

Selvsagt, men...

 

Har flere skjermer, med forskjellig bruk. Hadde ønsket å ha 1 project til de like enhetene.

 

Løste det med duplisering av fila, fjernet autoshift på den det gjaldt nå.

 

Utfordringen blir å huske - når jeg rydder til høsten, om noen år.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bumper denne, visste at det var tatt opp før.

 

🤡

 

2 like filer (prosjekter) som ligger på relativt like nettbrett, med forskjellige navn.

 

Er det ikke mulig å kjøre layout-bytte via events på kun 1 av nettbrettene? Det som initierer kjøringen altså.

 

HS-Touch action, Display a screen by itself - «krever» at jeg huker av klientnavn.

 

Tviler på at Erling klarer å tenke «smartere» enn det som er mulig i Homeseer.

 

Er redd det blir altfor mye events/jobb å oppdatere.

 

Skulle hatt if the, else, else if, else if osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Erling skrev (På 10.3.2020 den 19.38):

Takk @Moskus

 

Selvsagt, men...

 

Utfordringen blir å huske - når jeg rydder til høsten, om noen år.

 

 

 

1 prosjekt & flere klienter?

 

Bumper denne, mest sannsynlig er dette grise-enkelt og det bare er jeg som ikke forstår…

 

Dypt inne i HS-Touch om dagen, har flere klienter med samme prosjekt.

 

1.

 

På selve KNAPPEN kjøres det et event som igjen starter «lay-out» byttet med forbehold at en virtuell er OFF.

 

Riktig løst?

 

2.

 

Når jeg gjør «noe» som enten krever «lay-out» bytte eller avspilling av lyd/snakking (som .mp3-fil) må jeg velge klient.

 

Hvordan kan jeg unngå det?

 

643201181_Skjermbilde2022-02-03kl_20_27_25.thumb.png.bb03ee4b52f044c963e40fe0270d3028.png

 

Mistenker at denne rakkeren kan hjelpe, men, jeg skjønner ikke helt hvordan. 🧐

 

344432618_Skjermbilde2022-02-03kl_20_32_21.thumb.png.60d9bfdbcac8b1b271964a93409b0787.png

 

Nå går det på ipaddene, men mer rotete blir det for «alle» Anderoid-tablettene. 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling skrev (1 time siden):

frykter HS-Touch er veldig utdatert

Ja, og ingen respons i support heller. Et drøyt år siden jeg rapporterte en alvorlig feil i HSTouch (30.12.20) og jeg måtte rapportere 5, fem, ganger før jeg fikk en liten respons (16.02.21) og siden har ingenting skjedd... De kjører hardt på med salg men virker ikke å legge noe av inntektene i eksisterende kunder...

Endret av SveinHa
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SveinHa skrev (På 7.2.2022 den 17.57):

ingen respons i support heller.

Sendte melding til HomeSeer om at jeg har funnet bedre HMI alternativer. Fikk kjapt svar: "Your request status changed to Canceled with resolution Declined."

 

Feilen var at når du legger et vindu over et annet så dør vinduet under selv om store deler av det er synlig. Greit å vite at de ikke bryr seg om feilrapporter.

 
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (58 minutter siden):

Dette på Android?

Jepp

 

Har jo ikke Win på nettbrett og telefoner, der går det helst på /e/os om mulig...

 

Underliggende vindu dør ikke helt, kan trykke på knapper, men verdier som bare vises fryser.

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sært. Jeg skulle ønske de videreutviklet Linux-versjonen, den har fungert bedre for meg enn Android. Og kjører fint på en Raspberry Pi med touch-skjerm.

 

EDIT: Hmm! Jeg ser nå at de har oppdatert Linux-klienten! Jeg får se om jeg finner en strømforsyning igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.