Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mogeleg løysing for av/på og overvaking av 3-fas last via Z-Wave


Garegaupa

Anbefalte innlegg

Eg har vore på utkikk etter ei løysing for å slå av/på ei 230 V 3-fas last (varmekolbe i akkumulatortank) via Z-Wave, samstundes som eg gjerne vil kunne sjå straumforbruket for denne lasta.

 

Utan å ha tenkt meg om skikkeleg så kjøpte eg ein Aeotec HD Smart Switch til dette. Smarte meg oppdaga for seint at denne ikkje støttar 3-fas... ? Sidan eg likevel hadde kjøpt denne så vart løysinga å setje inn eit "dumt" 3-fas-relé i sikringsskåpet og kople Smart Switch-en til dette. Antakeleg tiårets overkill, men eg hadde no Aeotec-en likevel, og det var for seint å sende han i retur. ?

 

Slik sett så har eg løyst fyrste del av problemstillinga (av/på via Z-Wave) på ein fungerande måte per i dag. Så var det straumforbruket, då. Ein tanke var å installere eit Qubino 3-Phase Smart Meter på den aktuelle kursen: https://qubino.com/products/3-phase-smart-meter/ Då har eg oppfylt det andre kriteriet òg (straumforbruk), men då har eg altså tre dingsar for å gjere ein jobb... Litt tullete, tykkjer eg.

 

Men då eg begynte å lese litt nærare på Qubino-en så kom eg over denne teksten her:

 

Sitat

By adding additional contactors IKA or BICOM, Qubino 3-Phase Smart Meter can automatically turn devices off after they exceed the set power consumption. For example, the heating will automatically turn off after it reaches the set power consumption value.

 

Dette høyrdest interessant ut. Eg kikka noko nærare på den aktuelle dingsen: https://www.vesternet.com/products/qubino-32a-bistable-switch-for-smart-meter/ Den skulle vere sterk nok til å takle den aktuelle lasta, og i fylgje vedlagde koplingsskjema frå Qubino så skulle det ikkje vere noko i vegen for å gjere det slik som eg tenkjer, så langt eg har skjøna? Eg har lese meg litt opp på desse produkta, og eg meiner å forstå det slik at ein kan slå desse reléa av/på manuelt via Qubino-en, ikkje berre som ein automatisk funksjon basera på ein sett grense for straumforbruk?

 

Viss dette fungerer slik som eg vonar og trur så skulle eg då kunne både styre av/på og sjå straumforbruk via Qubino-en? Då kunne eg heller selt Aeotec-en bruka og fått ei enklare totalløysing.

 

Er det nokon som har prøva dette her, eller som ser noko eg har oversett som gjer at dette ikkje vil fungere?

Koplingsskjema.png

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Garegaupa skrev:

Sidan eg likevel hadde kjøpt denne så vart løysinga å setje inn eit "dumt" 3-fas-relé i sikringsskåpet og kople Smart Switch-en til dette.

Godt du sa det var tidenes overkill selv, for ja, det er det... ;) 

 

33 minutter siden, Garegaupa skrev:

Er det nokon som har prøva dette her, eller som ser noko eg har oversett som gjer at dette ikkje vil fungere?

Det kan være verdt å sjekke at du faktisk får tilgang til en On/Off-bryter, og at det ikke bare er ved overskridelse av strømforbruket du kan slå av modulen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

Godt du sa det var tidenes overkill selv, for ja, det er det... ;) 

 

He he, ja, eg kan ikkje anna enn å vere ærleg på akkurat det! ?

 

6 minutter siden, Moskus skrev:

Det kan være verdt å sjekke at du faktisk får tilgang til en On/Off-bryter, og at det ikke bare er ved overskridelse av strømforbruket du kan slå av modulen.

 

Heilt klårt. Eg tykte dokumentasjonen til Qubino var noko uklår med tanke på dette, men der stod ting som i mine augo indikerer at dette skal gå an. Det var difor det hadde vore så greitt å høyrt frå nokon som faktisk har testa dette, men desse er gjerne ikkje så vanlege her på berget. Eg får finlese litt til og sjå om eg vert noko klokare! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle neimen ikkje vere enkelt, dette. No har eg vore gjennom brukarrettleiinga for Smart Meter ein gong til, og eg meiner framleis heilt klårt å forstå det slik at manuell av/på via Z-Wave vil fungere. Men sikker er eg neimen ikkje... ?

 

Her er lenkja til brukarrettleiinga viss der er nokon klokare hovud enn meg som gidd å ta ein kikk: https://qubino.com/manuals/3-Phase_Smart_Meter.pdf ?

 

Elles er kanskje det enklaste å berre sjekke med Futurehome support, sidan det er mot Futurehome eg eventuelt skal bruke denne løysinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Garegaupa skrev:

Elles er kanskje det enklaste å berre sjekke med Futurehome support, sidan det er mot Futurehome eg eventuelt skal bruke denne løysinga.

Ja, det tror jeg, for selv om det skulle være teknisk mulig er det ikke sikkert det er støttet av FH.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Blåser liv i denne gamle tråden...

 

Jeg har et trefas 230V anlegg. Tenkte å kjøpe Aeotec HD til styring av basseng, jacuzee og varmtvannsbereder. Er det slik å forstå at dette ikke vil fungere siden anlegget mitt er trefas? Finnes det noen utprøvde alternativer som er Homey-kompatible?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (På 19.4.2022 den 11.55):

Blåser liv i denne gamle tråden...

 

Jeg har et trefas 230V anlegg. Tenkte å kjøpe Aeotec HD til styring av basseng, jacuzee og varmtvannsbereder. Er det slik å forstå at dette ikke vil fungere siden anlegget mitt er trefas? Finnes det noen utprøvde alternativer som er Homey-kompatible?

Ifølge manualen så er det kun tilkoblinger for N, L og GND på den europeiske versjonen. Er lastene også 3 fase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.