Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varmestyring med bevegelsessensor?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å få til varmestyring på barna sitt rom. Jeg har fibaro sin wallplug som styrer ovnen, og fibaro sin motion sensor som styrer temperaturen.

Ønsket er å ha rommet på 19 grader hele døgnet, bortsett fra når de skal inn og leke. Da ønsker jeg at ovnen skal gå på i 5 minutter, og på igjen i 5 nye minutter hvis de fortsatt leker der.

Problemet er at koden ikke starter. Over dette bildet er det ikke ny kode, og det som står om variabler er bare for debugging. 

Er det noen som ser feilen?

 image.png.232e51b374692757dee7b1bbd162c592.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du tar bort den siste "And sensor rom MLK lys"

Hva er det egentlig som er trigger?

 

11 timer siden, larskheg skrev:

Da ønsker jeg at ovnen skal gå på i 5 minutter, og på igjen i 5 nye minutter hvis de fortsatt leker der.

Ser ideen, men 5 minutter ovn-tid er ikke veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moskus!

Takk for hjelp! Tanken bak lyssensoren som krav er at ovnen ikke skal gå på ved bevegelse på natten. 

5 minutter er ikke mye nei,  men har hatt det som feilsøking og skal skru opp ettervert. Kan prøve uten lys. Er det noen andre feil I koden eller burde dette virket?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.