Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Stråling


Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/realestate/wanted/ad.html?finnkode=170794812

Godt denne personen ikke kommer på besøk hos meg som har både zigbee, wifi og ikke minst en slik farlig strømmåler.

Men det som virkelig forundrer meg er at slike personer fortsatt ser på mobiltelefoner som ok å bruke.
Ref. "Vennligst ta kontakt via SMS da jeg ikke er på nett."

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart folk kan få for seg.

Jeg ble møtt med uventet motstand da jeg plasserte ut WiFi APer for noen år siden.

En person hadde fått noe forferdelig hodepine av APet som sto å blinket i taket av korridoren utenfor kontoret.

"Det er ordnet nå" sa jeg etter å ha inspisert stedet og slått av LEDene på APn.

"Ja, jeg merker stor forskjell med en gang" sa personen mens h*n løftet ut bluetooth-headsettet fra ørene..

 

Endret av NilsOF
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være noe så uskyldig som el-alergi. For slike som oss som har "strålende interesser" så kan vi sikkert slite med å forstå og akseptere at det finnes noe slikt. Men det er de som påstår at selv den minste elektriske krets i perioder kan gi de hodepine og utslett og det synes jeg vi skal respektere selv om vi ikke forstår det noe mer enn hva vi forstår shamaner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men hvorfor er alt annet enn mobil farlig? Det er der jeg ikke henger med lenger. Og hun her er heller ikke første jeg hører om som synes at 2,4GHz fra Wi-Fi er skummelt, mens 2,1GHz fra mobilen er greit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo-medisin er av de mest virkningsfulle medikamentene som finnes. Og virkningen har motsatt effekt også.

Dess styggere APeet var med flere antennepisker stikkende ut dess flere fikk hodepine.

Kraftige blinkende LEDer hjalp heller ikke på.

De stedene hvor AP ble montert over himling var det ingen som reagerte i det heletatt.

Ingen reagerer på de nyere runde UFO-ene i taket feks.

 

Mot slike ting hjelper ikke argumentasjon og fakta.

Har folk vondt i hodet, så har folk vondt i hodet.

Det er noe som heter "ute av syne, ute av sinn".

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, borg1n skrev:

det synes jeg vi skal respektere selv om vi ikke forstår det noe mer enn hva vi forstår shamaner

Jeg har delte meninger om dette, og er ikke bare enig. Joda, man skal respektere andre mennesker og dems meninger, men samtidig skal man ikke bare uten videre akseptere alt andre sier.

 

"El-allergi" eller el-overfølsomhet kan nok være en lidelse for en særdeles liten gruppe mennesker. Det finnes stor variasjon mellom himmel og jord. Derimot tenker jeg at de fleste som selv sorterer seg inn under sannsynligvis har problemer, men det handler ikke om strøm eller stråling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Moskus skrev:

"El-allergi" eller el-overfølsomhet kan nok være en lidelse for en særdeles liten gruppe mennesker.

Jeg er ikke i tvil om at noen har reelle problemer med el.overfølsomhet og at de virkelig sliter med hverdagslige ting er hevet over min tvil men det er nok en SVÆRT liten gruppe det er snakk om. Jeg kjenner en som ikke "flytta" men "flykta" fra huset sitt da kraftlaget hadde satt opp en repeater for AMS måler, deres egen AMS måler var plassert så langt unna at den ikke ga problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SveinHa skrev:

Jeg er ikke i tvil om at noen har reelle problemer med el.overfølsomhet og at de virkelig sliter med hverdagslige ting er hevet over min tvil men det er nok en SVÆRT liten gruppe det er snakk om.

Det kan vi være enige om.

 

1 time siden, SveinHa skrev:

Jeg kjenner en som ikke "flytta" men "flykta" fra huset sitt da kraftlaget hadde satt opp en repeater for AMS måler, deres egen AMS måler var plassert så langt unna at den ikke ga problemer.

... men disse folkene tror jeg hva jeg vil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt tilfeldig ble det til at jeg bladde litt i "Folkets Strålevern" på Facebook.

Nå føler jeg meg ikke bra lengre.

Det som farer igjennom hodet: Hva om disse folkene er inne på noe?

Nå har de koblet 5g utbygginga til Coronaviruset.

Altså bare en stor mengde vås de farer med.

 

Ingen lenker da det ikke er bra for helsa å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, NilsOF skrev:

Hva om disse folkene er inne på noe?

Ja, hva da? Der er fryktelig mye konspirasjoner i de miljøene men samtidig kjenner jeg en del oppegående folk som er såpass overbevist om skadevirkninger at jeg ikke klarer å avvise det men det er et område jeg ikke har orket å engasjere meg i...nok andre og mer konkrete områder som trenger min støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SveinHa skrev:

Alltid politisk korrekte faktisk.no , jaja, du får nå tro det du vil om den gjengen...

Hvis alternativet er å tro på det tullet de avkrefter, så er det jo ikke vanskelig å velge...

 

Det som er synd er jo at verden trenger tjenester som faktisk.no eller snopes.com. Men det gjør vi, mer enn noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SveinHa skrev:

Ja, hva da?

Man kan jo se på radiobølgene fra antenner som en slags forurensning som dyr og planter ikke har vært utsatt for før.

 

Nåvel, om jeg setter meg ned å fintenker mere på dette så er det ikke umulig at det slår ut som ett slags utslett. ?

(jeg er stort sett enig i dine betraktninger, men med vridning mot det psykiske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.