Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Erfaring med utendørskamera ved sjøen?


Anbefalte innlegg

Planlegger å sette opp kamera ved en hytte på Sørlandet, for å overvåke brygga om vinteren. Deler av den forsvant i årets høyvann.

Har vurdert et bullet-kamera plassert under et takutstikk. Men hytteeier mener at saltråken legger seg overalt, og da blir det kanskje ikke så mye sikt.

Kanskje det er bedre med et dome-kamera plassert helt fritt på veggen, slik at regnet kan vaske domen. 
Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 20-30 kamera oppe og gå i en lokal båthavn og på jobb (fiskeribedrift) i et par tiår og kan ikke si at saltråk har vært noe problem. Når jeg en sjelden gang er i lift og inspiserer så ser jeg noe skitt på glassene og tørker selvsagt av men saltråket ser ut til å regne av av selv. Opp gjennom alle disse årene kan jeg vel huske en gang med skikkelig saltråk men det forsvant av seg selv etter noen dager. Har ikke tatt noen spesielle hensyn med plassering under tak og slikt men alle har et lite takutstikk på noen få cm innebygget i huset.

 

De fleste kamera er Axis med hus av litt forskjellige fabrikat men også et Axis domekamera og noen Zavio og Vivotek bulletkamera.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.