Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HC3 Finner ingen devices


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte før jul en brukt HC2 og begynte å legge inn devices og det funka fint.

 

Av forskjellige grunner har jeg nå endt opp med en HC3, men klarer ikke legge til noen devices.

Setter tilsynelatende HC3 i learning mode (kommer ikke opp en timer som det gjorde i HC2) og trykker 3 ganger på dimmerene.... ingenting skjer.

 

Noen med samme problem?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kouzco skrev:

Av forskjellige grunner har jeg nå endt opp med en HC3, men klarer ikke legge til noen devices.

Jeg tipper det er fordi du ikke har ekskludert fra HC2. Det må du gjøre først (men du kan gjøre det fra HC3 også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Fibaro selv. Men om du finner funksjonen ekskluder så aktiverer du den for deretter å sette Z-Wave enheten i «inkluderingsmodus». Enheten vil da bli ekskludert og du kan inkludere den på vanlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter virkelig pris på at du svarer her, men jeg forstår ikke helt hva du mener. Om ev om vi har missforstått hverandre?

 

«Removing Z-wave device (ID not added)».. Antar du mener 'If not added'?

Poenget mitt er jo at jeg ikke har noen noder å fjerne. HC3 har ikke funnet noen til å begynne med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.