Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefaling av komfyrvakt?


Anbefalte innlegg

Siden HeatIt ikke ser ut til å få til noe mer enn reklame for Z-stove så må man kanskje velge noe annet...
 

Er det noen som har tips til en komfyrvakt?

«Ønskeliste», i prioritert rekkefølge:

* ingen/få falske alarmer

* rehab/plug&play (dvs kan monteres uten elektriker)

* mulighet for å få alarm inn i HomeSeer (enten via 433 MHz eller en eller annen sensortilkobling)

* ikke «koster skjorta»

 

Den trenger ikke tilfredsstille alle punktene, så fyr løs med anbefalinger og erfaringer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på jakt etter noe slikt, men «alle» er slike klosser en henger under vifta. Finnes det noe som er integrert i vifte/ventilator, eller som er litt beskjedent design?

Forstår ikke de skal være så store, trengs jo bare ett lite «øye».


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Safera som blandet seg borti matlagingen i utide. Og den skulle visstnok programmeres utifra antall blink med forskjellige farger. Dette fikk jeg aldri til.

Etter mye research byttet vi til CTM-Lyng sin Mkomfy.

Denne settes opp med microswitcher.

Og det er deilig å lage mat uten å måtte øse svarte forbannelser over den idiotiske senilvakta.

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt utfordring med plass til montering:

BC25CC83-6262-4526-8C19-F143EB734F48.thumb.jpeg.da0cd6a7b64856285fa5fdad284cbf00.jpeg


Så f.eks denne er det nok ikke plass til:

https://if-sikkerhet.no/produkt/komfyrvakt-for-selvmontering-innohome-sgk410em/
 

Hvis den er mindre enn 7cm tykk og kabelen er minst 20-25 cm, så kan jeg montere den bak nederste skuff i innredningen. 

 

mKomfy 25R PnP ser ut til å være et alternativ jeg ikke har sett, takk @NilsOF. :) 
 

Foreløpig har jeg sett på denne:

https://www.elektroimportoren.no/komfyrvakt-microsense-pp-soelv-plug-play/1418055/Product.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en MicroSense!

Men føler meg litt lurt ang kabellengden...

7D042D05-3A6A-49CA-8166-35AC2463E7A8.thumb.jpeg.f54b86a9acfb2557feeb46217b5d4c05.jpeg

 

Synes også at det er helt vilt at 15 cm kabel og et støpsel koster 1400 kr! :o Microsense i «elektrikerversjon» koster nemlig 1400 kr mindre enn rehab-utgaven, men kabelen er eneste forskjellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har du fem centimeter lengre armer, samt brukt et par timer på å spore opp kubbeskrujernet før du kjøpte ett nytt ?

Samt noen striper i panna etter skapet?

 

?

 

Endret av NilsOF
  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Må desverre advare litt mot Innohome SGK410.. I hvert fall modellen som var til salg for 5 år siden, forhåpentligvis er den bedre nå!

 

Helt standard omgivelser hos meg innenfor alle mål i instruksjonsboken, likevel var det stadige komfyrstopp i de rareste situasjoner. Og når den var satt av måtte den "kjøles ned" i 10 minutter, med vedvarende høy alarmpiping mens man venter! Ingen mulighet til å få den til å holde kjeft ved å si "jeg er her" på noe vis..

Solgte huset jeg, men kjøper sa at den var høyt på listen over ting som må ut!

 

Positivt var at den gikk inn på RFXtrx433 veldig enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PerH skrev:

Må desverre advare litt mot Innohome SGK410.

Jeg mener at det er den vi har og den fungerer helt strålende hos oss. Jeg var livredd for at denne skulle bli et irritasjonsmoment, men den har kun trigget én gang på snart to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.