Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sending av SMS til mange mottakere (ca. 30)


Anbefalte innlegg

On 12/03/2020 at 12:18, Kråkerøymannen said:

Om jeg husker riktig, så har ikke SMS-protokollen noen slik bekreftelse, ikke engang for om meldingen er levert, og da er du vel like langt?

SMS støtter leveringsbekreftelse jo, men det koster jo 40 øre eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for seint nå, men til senere bruk.

 

bulksms.com

Bruker den i jobb, klubb og privat. Kan få navn som avsender (f.eks "Apotek1") eller bruke ditt eget nummer, samt deres eget "repliable number" som ofte er et eller annet europeisk nummer. Da får du svar inn på din egen side der.

 

Bruker du ditt eget som avsender, får du svar til din egen telefon.

 

Alle sendte sms kommer i en egen logg, med leverings-prosent. Så meldinger som ikke kommer frem kan du da lese av i loggen.

 

Har også mail til sms, for de som ikke har 3/4G modem tilkoblet sin smarthus-løsning, for å få varsel som sms :) 

Skjermbilde 2020-03-13 kl. 20.25.14.png

Endret av Andreaz
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Andreaz skrev:

bulksms.com

Bruker den i jobb, klubb og privat. Kan få navn som avsender (f.eks "Apotek1") eller bruke ditt eget nummer, samt deres eget "repliable number" som ofte er et eller annet europeisk nummer. Da får du svar inn på din egen side der.

 

Bruker du ditt eget som avsender, får du svar til din egen telefon.

Det så veldig lovende ut! For sent, men må teste det likevel. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stigvi skrev:

Sjekk seriøsiteten til de. Er jo dumt om de starter med å sende reklame til alle de som du har gitt de tlf nummer til.

 

Seriøsiteten er det ikke noe å si på. Har som jeg skrev brukt de i mange år. 
Har et fire sifret antall mottagere, som jeg antar ville tatt kontakt om de fikk reklame :):)

 

Den eneste "reklamen" de tilbyr, er hvis du tar med "bulksms.com" som siste linje i SMS, så får du litt rabatt.

 

1337775571_Skjermbilde2020-03-14kl_15_09_03.thumb.png.aee73549c51dc10c64ec2362440d6066.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Andreaz skrev:

Den eneste "reklamen" de tilbyr, er hvis du tar med "bulksms.com" som siste linje i SMS, så får du litt rabatt.

Meh! Ofrer ikke 10% på det.

 

Men jeg kikker på om jeg skriver et lite script for BulkSMS.com. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Moskus skrev:

Meh! Ofrer ikke 10% på det.

 

Men jeg kikker på om jeg skriver et lite script for BulkSMS.com. :) 

 

Enig, har aldri tatt med den reklamen.

De støtter epost til sms, og har API støtte. 
Får nyhetsbrev der de skriver om mange som integrerer dette i egne løsninger. Har sett noen norske firmaer som har tilsvarende produkter, som er mye dyrere.

Bulk har ingen månedsabonnement, og sms-saldo blir ikke borte med tiden. 

Har også app, så det er raskt å sende meldinger til en gruppe, hvis viktige beskjeder raskt må ut. Brukte det selv da jeg var med som hjelpetrener på et av barnas fritidsaktiviteter.

 

Disclaimer: Jeg jobber ikke for bulksms :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker android messages (standard på en del android) så kan du benytte nettversjonen og skrive meldinger med.

Denne kobler seg til telefonen og du får opp alle sms, mms og sms+(chat) meldinger.
Det gjør det også veldig enkelt å kopiere inn mottakernumre og tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, toby77 skrev:

Om du bruker android messages (standard på en del android) så kan du benytte nettversjonen og skrive meldinger med.

Ja, det gjør jeg, men jeg regner med den har den samme innebygde problemet jeg fikk sist (siden det da er samme app som sender meldingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.