Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny Fibaro Smoke Detector. Får ikke aktivert den!


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik dubleditt fra før. Den ble vel aktivert for 2-3 år siden. Og da var det et annet interface for Z-Wave. 
Så tenkte jeg at røyksensoren i det rommet der 3D printeren står burde være "på nett". Så jeg kjøpte en ny i dag.
Og prøvde å inkludere den ved å gå i PLUG INS->Z-Wave->Controller Management og ekspandere Z-Wave interfaces.

Så velge Add/Include a Node i nedtrekksmenyen. Trykket Start knappen og la røykvarsleren ved siden av Z-Wave interfacet og trykket raskt 3 ggr. på knappen.

Da fikk jeg dette:

off.gif Off
Z-Wave Node 23 Sigma Notification Sensor D10214E0-023

 

Og ikke noe mer. Bare denne ene taggen.

På den gamle har jeg et beite med 11 tagger.

Det kom også flere meldinger under registrering som sa meg nada, men ialfall at Homeseer var tydelig misfornøyd.

Er det noen her som med hell har inkludert en slik enhet i det siste? Isåfall: HJÆLP!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd det. Og den kom inn med 11 tags etterat jeg valgte non secure.
Hva det innebærer har jeg ikke den fjerneste anelse om, så jeg får bare sette den på plass, fange litt røyk til den og se om det funker.

Det høres ikke riktig ut at en røykvarsler skal være usikker, det må jeg jo innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.