Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Nybegynner trenger litt starthjelp og tips


SmarthomeNoob

Spørsmål

Hei

 

Har lyst til å gjøre huset vårt litt smartere, men lurer litt på hvor jeg skal begynne. Har noen Philips Hue pærer og Verisure alarm med seriekoblede røykvarslere, samt Yale Doorman lås. Ellers er det ikke så mye å skryte av..

 

Har ikke voldsomt høye ambisjoner, men er først og fremst opptatt av god røykvarsling da vi har et gammelt trehus, med leieboer, og med kjeller og innredd loft totalt 4 etasjer. Men kunne vært gøy å utvide systemet litt etterhvert med f.eks lysstyring og andre lure ting uten at jeg helt vet hva.  

 

Har sett litt på Futurehome sin hub og røykvarslere. De fremstår som bra varslere med 3 funksjoner, men synes de er ganske dyre i forhold til f.eks Fibaro sine varslere. Trenger man så mye mer enn Zigbee og Z-wave for et «middels» oppsett, eller?

 

Det er en fordel om systemet er lett å sette opp og bruke. Tips og råd mottas med takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Noen som har noen tanker om Futurehome sine brannvarslere? Jeg tenker at brann/røykvarsling er noe av det viktigste å ha på plass i huset, og da bør de være så effektive som mulig, selv om de kanskje er dyre?

 

Har kun hatt Verisure sine brannvarslere, men vanskelig å si om de er bedre/dårligere enn andre. Kunne de forresten ha vært benyttet i et oppsett med f.eks Futurehome? Eller vil det fungere dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Skulle gjerne prøvd Futurehome sin, men her har vi Fireangel. Men vi pusset nettopp opp og fikk da muligheten til å kable (der for Fireangel er montert).

 

Jeg har ikke undersøkt, men mulig de kan kommunisere med hverandre via Z-wave. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.