Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan noen se på denne loggen hva det er som kødder?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at alt er forsinket på nettverket. Jeg tror det er et eller annet som kødder her, for jeg har like mange "queuing" meldinger på noen minuter som jeg har på sju timer på hyttenettverket mitt. Riktignok er det bare 1/3 så mange enheter på hytta, men det burde vel ikke føre til så mye forskjell? Så er det noen som er i stand til å se ut fra loggen hva det er som oversvømmer nettverket? Det er stort sett gresk for meg, er jeg redd...

Z-Wave-logg.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curiouser and curiouser, som det heter. Jeg tilbakeførte et image av Pi-en som var tatt for en uke siden (hyppige sikkerhetskopier er nødvendig, syns jeg), og det hjalp ingenting. Så kjørte jeg en heal på nettverket, og det forandret heller ingenting. Så kjørte jeg enda en heal, bare for sikkerhets skyld...og nå funker alt igjen! Bortsett fra at en enhet, et Popp-tastatur jeg la til for noen dager siden, etter den sikkerhetskopien, står som Unknown Node. Satser på at det dukker opp igjen i løpet av dagen, det er jo en "sovende" node til vanlig. Og så er det en bryter jeg vet er plugget ut som står som tilgjengelig, og på, men den reagerer ikke på endringer, naturlig nok.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg er redd den funker dårlig på HomeAssistant... ;) Men jeg begynner å lure på om det er fordi tre plugger var borte, men den ene ikke var merket som "failed". De er tatt ut av leieboerne i utleiedelen, som har slitt med å forstå logikken bak nattesenking og temperaturjustering (for første gang, ingen tidligere leietakere har slitt med det). Jeg merket den manuelt som failed/død for en time siden og har i tillegg deaktivert skriptet som slår av og på de tre døde pluggene, for det har skjedd et par ganger i minuttet for hver plugg (hver gang temperatur over eller under oppsatt termostattemperatur har vært utenfor det termostaten er stilt inn på, og den har de stilt inn ganske vilt), og så prøver nettverket sikkert en del ganger å kontakte pluggene. Siden da ser det ut til å ha gått greit.
 

 

 

 

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nesten ut som om den sliter med å kommunisere med z-wave kontrolleren din.

Quote

ERROR: ZW_SEND_DATA could not be delivered to Z-Wave stack

Dette er sjelden en bra melding. Hvilket z-wave interface bruker du? Om du kjører dette på en RPI, har den nok/stabil strøm?

 

Eller så kan du google de forskjellige feilmeldingene som er i loggen så finner du litt forskjellige ting, som feks drivertrøbbel, strømtrøbbel (RPI) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Jeg har en Pi 4 med original strømforsyning, og den kjører en Aeon Z-stick. Men den er på en USB-hub på grunn av en kjent feil på disse, de fungerer ikke på Pi 4 når de kobles direkte til Pi-en. Men som sagt i posten over, så har den gått uten problemer siden jeg fant ut at en node ikke var merket som failed selv om den helt klart var det. Akkurat den feilmeldingen der har jeg bare hatt 3-4 ganger i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.