Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bytte Sensor ID - mulig?


Erling

Anbefalte innlegg

1882926205_Skjermbilde2020-03-17kl_17_37_22.thumb.png.c445e45ba94f3a1e235f715eb10c4997.png

 

Jeg har rotet - igjen.

 

Hvordan kan jeg bytte disse, har byttet/rotet slik at det som vises i HS-Touch og brukes i eventer ikke samsvarer.

 

Batterifjerning hjelper kanskje, men litt bakvendt slik 2 er plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en skikkelig kjip ting. Selv har jeg begynt å skifte ut alle 433MHz enheter hvor jeg ikke kan sette en fast id. Slitsomt å drive med de skifte-greiene i RFXTRX. Siden man gjør det så sjelden så glemmer man det helt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guahtdim skrev:

Slitsomt å drive med de skifte-greiene i RFXTRX.

Det er jo egentlig veldig enkelt.

1. Bytt batteri.'

2. Vent 20 sekunder

3. Gå til RFXCOM-tab'en på devicen og oppdater ID.

4. Trykk Done.

5. ???

6. Profit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Moskus said:

Det er jo egentlig veldig enkelt.

1. Bytt batteri.'

2. Vent 20 sekunder

3. Gå til RFXCOM-tab'en på devicen og oppdater ID.

4. Trykk Done.

5. ???

6. Profit!

Problemet er at jeg som oftest har mer enn en sensor i dropdown som jeg skal velge fra. Det virker som om det er mange naboer med trådløse sensorer.

Og man kan ikke se noe annet enn Id for enheten. I min RFLink plugin har jeg prøvd å gjøre det litt enklere ved å også gi noen verdier for enheten så man ser at man har iallefall en måler med bortimot like verdier, men det er fortsatt ingen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Guahtdim skrev:

Problemet er at jeg som oftest har mer enn en sensor i dropdown som jeg skal velge fra.

Ah, sånn ja. Derfor går man til Plugin -> RFXCOM -> Input Sensors (eller Security) og trykker "Clear all heard" nederst på siden først. :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.