Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ideer til strømsparing


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et lite eksperiment for strømstyring av enheter til Home Assisstant, i den forbindelse lurer jeg på om det er noe jeg har glemt eller evnt hva som kan være

lurt å tenke på i forbindelse med dette

 

Hvordan det virker (planlagt eller gjennomført):

componenten følger med på en eller flere tariffer

hvor en tariff består kWh grense, tillat overforbruk mengde og tid (for å håndtere kortvaring spikes), tariffen kan settes opp med dager og tidspunkt hvor denne er gyldig

 

hvis tariffen er gyldig og effekt forbruket er høyere enn angitt i tariffen blir enheter skrudd av iht prioriter helt til effekt forbruk er under tariff grensa.

 

hvis en enhet er skudd av/på manuelt, blir denne enheten ignorert helt til den har samme status.

 

hvis effekt forbruket er under tariff grensa blir enheter skrudd av skrudd på så lenge denne kan skje uten at en går over tariff grensa. 
 

Enheter kan skrues av for å bli kontrollert i webgui.

 

Hva mangler jeg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.