Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tidsstyring av HEATIT Z-TRM2fx rett på termostaten?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Homseer + USB-stick for en stund siden og lekte litt med det da. Nå gidder jeg ikke å ha en PC stående på lenger, og har ikke giddet/tatt mot til meg å bygge opp noe RPI e.l., så for tiden er jeg uten styringssystem. Jeg skal bytte termostat på et bad (i kjelleren som i hovedsak brukes som vaskerom), og lurer på om jeg skal kjøpe en HEATIT Z-TRM2fx, sånn at jeg i hvert fall senere har mulighet til å smarte opp ting. 

Spørsmålet er: Vil jeg kunne legge inn tidsstyring rett på termostaten, eller må jeg da enten ha Homseer oppe konstant, fyre opp Homeseer for å konfigurere den og så kan jeg ta ned Homeseer igjen?

Alternativet er vel å kjøpe en "dummere" termostat med vanlig tidsstyring, eller er det kanskje noen som har noe annet forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kodax skrev:

Vil jeg kunne legge inn tidsstyring rett på termostaten

Du kan ikke legge noe som helst tidsstyring inn på selve termostaten. Vil du ha tidsstyring med Z-TRM2fx, må du ha f.eks ha HomeSeer kjørende.

 

Sett opp en Pi først som sist, så har du løst det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.