Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bingo når jeg legger til røyk/varmevarslere i Deconz


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Forsøker å legge inn en del Develco røykvarslere i Deconz. Disse skal være støtte iht listen, og jeg har oppdatert FW til versjon etter at disse ble støttet.

 

Likevel er det helt bingo hvordan disse ser ut/blir lagt til. Én varsler har jeg fått tilsynelatende på plass, men det er stort sett eneste suksess. Varmesensor reagerer ikke på IAS-WD commando (timeout), selv om det ser ut som om den har blitt lagt til ordentlig. Flere røykvarslere blir lagt til, men ikke gjenkjent som SMSZB-120 og får dermed ikke riktige funksjoner. 

 

Er det noen som har stalltips som gjør at jeg slipper å rive ut håret?

 

Bildet viser de to sensorene som er "nærmest" suksess i bunn, selv om jeg ikke har kontroll på varmesensoren. De tre øverste er identiske som den nederst til venstre, men klarer ikke få gjenkjent de på samme måte.

 

image.png.c53833c43f23173c7b930330a2c248c8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badehette er et godt tips mot å rive ut håret.

Jeg slet en gang med et annet produkt og da var løsningen rett og slett å ta ut batteriet en liten stund og prøve på nytt. Pass på at du sletter enheten fra deconz før du prøver å legge de inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.