Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke tilbakemelding fra dimmer


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Bjonness skrev:

Ikke vært installert før 3.0.2.0 driver. Er ny på homeseer ?

Typisk at du skulle få fatt i en av svært få Z-wave-dingser som ikke "bare fungerer" slik den skal da! ;)

 

Jeg lurer på om det kan være noe tull i 3.0.2.0, det er derfor jeg spør. @ZoRaC har også problemer med noen tilbakemeldinger på den versjonen, men det er fra knapp S2 på en dimmer. Du har ikke to knapper koblet til dine Fibaro-dimmere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Moskus skrev:

Typisk at du skulle få fatt i en av svært få Z-wave-dingser som ikke "bare fungerer" slik den skal da! ;)

 

Jeg lurer på om det kan være noe tull i 3.0.2.0, det er derfor jeg spør. @ZoRaC har også problemer med noen tilbakemeldinger på den versjonen, men det er fra knapp S2 på en dimmer. Du har ikke to knapper koblet til dine Fibaro-dimmere?

 

Typisk det ja, men lærer så lenge man lever :) 

Vet du forresten om heatit sine vri dimmere fungerer fint? Vurderer noen slike etterhvert også

 

Nei har ikke to knapper på de foreløpig, vurderer å skifte til det. Så tråden så skal prøve å svare i den når jeg har fått testet iløpet av uka

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjonness skrev:

Vet du forresten om heatit sine vri dimmere fungerer fint? Vurderer noen slike etterhvert også

Jeg har ingen slike selv, men foreløpig har jeg bare hørt gode ting.

 

1 time siden, Bjonness skrev:

Nei har ikke to knapper på de foreløpig, vurderer å skifte til det. Så tråden så skal prøve å svare i den når jeg har fått testet iløpet av uka

Takk, da blir både jeg og @ZoRaC takknemlig. Jeg vil finne ut om det er trygt å oppdatere, for jeg bruker S2 til litt forskjellig som vil gå ut over WAF hvis den fjernes...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte en Namron Z-wave Dimmer for stund tilbake fra elektroimportoren.no, denne har fungert utmerket i Home-assistant.
Så kjøpte 2 til denne uka, de hadde samme partnr men litt annen design på innpakning.
Disse får jeg ikke status tilbake når skrur de av/på fra HA, men de oppdateres i HA når slår av/på fysisk på bryteren..

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 26/09/2020 at 20:41, Charlie said:

Kjøpte en Namron Z-wave Dimmer for stund tilbake fra elektroimportoren.no, denne har fungert utmerket i Home-assistant.
Så kjøpte 2 til denne uka, de hadde samme partnr men litt annen design på innpakning.
Disse får jeg ikke status tilbake når skrur de av/på fra HA, men de oppdateres i HA når slår av/på fysisk på bryteren..

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 

Ser du noen forskjell på firmware? Jeg har til nå kjørt z-dim men tenkte å gi namron en sjans men opplever samme problem som deg. Den rapporterer ikke tilbake ved endring.


Hos meg rapporteres firmware som:
application version
1.08
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre viser 1.08 hos meg også.

 

 
manufacturer name   Unknown: id=0438
product name            Unknown: type=0202, id=0002
application version    1.08
 
Jeg snakket med selger i butikken og han hadde også noe samme problem på Homey... Han hadde bare godtatt det
Endret av Charlie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 26/09/2020 at 20:41, Charlie said:

Kjøpte en Namron Z-wave Dimmer for stund tilbake fra elektroimportoren.no, denne har fungert utmerket i Home-assistant.
Så kjøpte 2 til denne uka, de hadde samme partnr men litt annen design på innpakning.
Disse får jeg ikke status tilbake når skrur de av/på fra HA, men de oppdateres i HA når slår av/på fysisk på bryteren..

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 

Her har jeg nøyaktig samme problemet med en Namron Z-Wave Dimmer 200W.
Har byttet over fra Standard Z-Wave (integrert i Home Assistant) til Open Z-Wave, i håp på at det skulle løse problemet.

Opplever fremdeles samme feilen med at de ikke får status tilbake når jeg skrur de av/på fra HA. Grenseløst irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Er det noen som har funnet ut at tilbakemeldinger fra Namron Z-wave dimmer?
Har en jeg sliter veldig med, og tror jeg har vært gjennom de fleste tips i tråden.
 
Jeg fikk ikke dette til og endte med å få byttet alle z-wave dimmerene til ZigBee dimmere.

Veldig fornøyd med kundesupporten til Elektroimportøren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i zigbee også, og ikke helt fornøyd med zigbee systemet (mitt). Den er koblet til HUE bridge og pull basert til HS4. Har lyst på zigbee for hovedlys.

--


Her går ZigBee via deConz og JowiHue. Synes det fungerer ganske bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat svar fra Namron 

 

Quote

Beklager sent svar fra vår side her. Homeseer støtter vi dessverre ikke, men vet disse dimmerne har hatt en del problemer med tilbakemelding av status når man dimmer lokalt. Det er et problem som undersøkes og vi prøver å finne en løsning, men per dags dato har vi ikke funnet ut noe løsning på det. Du er fri til å bruke reklamasjonsretten på denne. 

 

Har vel bare :(

Fint med reklamasjon på bryter, men på fast installasjon er jo ikke det like lett.

Også hadde jeg vist ikke to faser i bryter så da er vel utvalget begrenset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.