Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

InfluxDB - restore etter HD krasj


Anbefalte innlegg

Jeg har en windowsmaskin som lagrer unna sensordata med InfluxDB, og her om dagen døde systemdisken på den. 

PCen er operativ med ny systemdisk, og alle InfluxDB filer er intakte siden de lå på en annen disk.. 

 

Influx service'n er operativ igjen, men når den kom opp igjen var alle databaser bortsett fra "_internal" ute av listen.. Selv om de fortsatt har egne foldere i /Data og /Wal mappene.

Hva mangler jeg her? hvorfor har jeg mistet et halvt år med data?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jeg sett ja, og jeg tar backup fra nå..  Det rare her er jo at dataene aldri ble borte, de ligger der databasen la de.. De er da heller ikke i formatet restore funksjonen ser etter, men i orginalt databaseformat..

 

Jeg har forøvrig sync'et databasefolderen til en annen PC også, hadde ikke trodd at den ikke finner sine egne data med mindre de var zippet ned i en backup..

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sudo service influxdb stop
influxd restore -metadir /var/lib/influxdb/meta /opt/data
influxd restore -database grpcdb -datadir /var/lib/influxdb/data /opt/data
sudo service influxdb start

 

Har du ikke metadataene, så er nok løpet kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sudo sier du, dette er jo windowsmaskin.. 

 

Men hvis det er stop service - kjøre restore kommando - starte service er det vel gjennomførbart. 

 

jeg har en "meta.db" fil i /meta folder, prøvde å kjøre med path til den nå, men fikk "path with backup files required".. Da mangler den vel .tar.gz filer tenker jeg? 

Prøvde også med data path i stedet for din "/opt/data", samme beskjed.. den folderen er over 300mb, så de ligger jo der!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.