Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Solskjerming ulike vinduer


Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Moskus skrev:

Men når våre er bestilt og montert, så kan du vedde på at det blir plugin.

Så Homeseer har ikke en for Luxaflex eller Hunter Douglas? Mener å huske at det var en her som sa det fantes en der en kan sette "scenes". Og det er det eneste API'et dokumenterer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stigvi skrev:

Så Homeseer har ikke en for Luxaflex eller Hunter Douglas?

Sist jeg sjekket; nei. Men det betyr ikke at det kan ha kommet siden den gang.

 

Det finnes en plugin som gjør mer "avansert" IP-kommandoer, og den har blitt brukt. Men APIet er såpass enkelt at det også nok kan løses med et enkelt script. 

Noen har iallfall prøvd å justere ulike "shades" hver for seg, det burde jo la seg gjøre.

 

 

3 timer siden, stigvi skrev:

Og det er det eneste API'et dokumenterer også.

Stemmer. Altså vil det fungere glimrende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk......

 

"PowerView hub has a weak RF signal and despite having a repeater, reliability is sometimes spotty. To counter this, I added wait sec and repeated the URLACTION. I ended up doing three total commands for reliability with one sec pause. I read where some folks did up to ten tries for reliability. Not sure if longer pauses would be better."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
46 minutter siden, Salvesen skrev:

Hvordan fikk du lagt inn rullegardinene? Ser de ikke er "standard" når en prøver å legge noe til. Fremgangsmåte hadde vært fint om det ligger i minnet :=) 

Åpnet i gammel webapp i deconz, trykket på begge(?) knappene på Ikea-rullegardinet. Tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 3.4.2020 den 13.47, Moskus skrev:

Vår lokale forhandler har alltid 30% rabatt på Luxaflex hvis du er medlem i et boligbyggelag. Fordelsprogrammer kan være verdt å undersøke.


Bump, @Moskus eller andre.

 

Det er jeg også interessert i, har nettopp fått vinduene målt og fått priser på 6 vinduer. Sjokkert over hvor dyrt noe så kjedelig som gardiner er.

 

😳

 

Powerview frister, siden «noen» har lovet å lage plugins til Homeseer.

 

Gratis hub ut oktober, hva med Huseierne eller annet - kan det gi tilbud?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lokal leverandør på Jæren. 👍

 

Må vurdere å ta en bytur i morgen og sjekke litt priser, ser jeg også har fått 20% men aner ikke hvor villedende den er.

 

På badet vil jeg ha trepersienner, vindu på 60x100 cm. til rundt 8000,- med motor. Hang meg opp i det fremfor totalsummen.

 

Er nok redd at jeg ikke har peiling på hva interiør koster.


Ved nærmere ettertanke så vil jeg heller prøve å prute litt. Prutemail er sendt, oppdaterer i morgen.

 

😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt verdt det å forhøre seg flere steder, du bør også kunne få en pris per "del", ikke bare hele pakka. Da jeg undersøkte varierte det mye hvor store rabatter de kunne gi, spesielt siden vi skulle kjøpe i "høysesongen" for solskjerming, nå som det blir mørkere igjen kommer det sikkert tilbud fra leverandøren etterhvert om du kan vente. Fant en person med et lite foretak via Facebook som ga en god del bedre priser. Tok lasermål selv og så på stoffprøver i en lokal forhandler, bestilte via han og fikk alt i posten for montering selv. Sparte 8-10K på en ordre som totalt ble 32K :) Send PM om du vil ha kontakt-data

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
On 24/03/2020 at 17:14, MrE said:

Jeg skal til med utvendige zip-screens, og kommer til å gå for fibaro roller shutter istedenfor RFXtrx443.

Jeg har fått meg zip-screens og har en pose med fibaro roller shutters som skal monteres neste uke.

Leser operating temperature 0-35 grader, og lurer på om de vil overleve en vinter i innlandet.  Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.