Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Solskjerming ulike vinduer


Anbefalte innlegg

På 31.3.2020 den 7.57, Moskus skrev:

Tja... er jo fort noen tusenlapper det også.

 

image.png

 

Fort $500 før transport og MVA. Ingen grunn til å ikke kjøpe i Norge og få det målsatt av folk her.

 

Det er da helt sikkert at det blir billigere enn Luxaflex selv med transport og MVA, spesielt hvis du bestiller flere. De har bare vanlige rullegardiner da, jeg tenker plisse blir finere i stua. Nå har jeg vært å fått prisoverslag fra en Luxaflex forhandler, det blir ca 8000 per vindu med motor (batteri er nok litt dyrere enn det du har sett på).. Så det er jo svinedyrt, men tror det er hva som blir best utseende-messig. Men når jeg først eventuelt skal betale så mye så synes jeg det burde fungere optimalt i mitt smart-hus-system. Har du sett på APIet eller integrasjoner for PowerView opplegget deres @Moskus? Slik som jeg ser det så kan man kun sette diverse scener, og da får man vel ikke ut posisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Preference skrev:

Har du sett på APIet eller integrasjoner for PowerView opplegget deres @Moskus? Slik som jeg ser det så kan man kun sette diverse scener, og da får man vel ikke ut posisjon?


Til Home Assistant finnes det 2 integrasjoner. En der en setter scene og en annen der en har full kontroll med posisjon og batteristatus.

Selv bestiller jeg nok Luxaflex på mandag. De har 20% avslag på prisen i disse tider. 

Spørsmål: Hvordan er kvaliteten på Luxaflex. Selv forventer jeg at alt virker 100% når det er så dyrt, men så dukket det opp et foruminnlegg der en klager på rekkevidden til Bluetooth systemet og at snorene glipper på motoren med resultat av at den ikke helt vet sin egen posisjon. Er det bare et enslig negativt innlegg jeg kan ignorere eller kan jeg se for meg en tid framover med ørten innkjøringsproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stigvi skrev:


Til Home Assistant finnes det 2 integrasjoner. En der en setter scene og en annen der en har full kontroll med posisjon og batteristatus.

Selv bestiller jeg nok Luxaflex på mandag. De har 20% avslag på prisen i disse tider. 

Spørsmål: Hvordan er kvaliteten på Luxaflex. Selv forventer jeg at alt virker 100% når det er så dyrt, men så dukket det opp et foruminnlegg der en klager på rekkevidden til Bluetooth systemet og at snorene glipper på motoren med resultat av at den ikke helt vet sin egen posisjon. Er det bare et enslig negativt innlegg jeg kan ignorere eller kan jeg se for meg en tid framover med ørten innkjøringsproblemer?

 

Hvor/hvordan fikk du informasjon om 20% avslag? Det ble ikke nevnt i min korrespondanse.. Er det bluetooth? Burde ikke være noe problem for meg da alle vinduer er i samme rom som hubben, men det er jo ikke den mest pålitelige overføringsprotokollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Preference skrev:

Det er da helt sikkert at det blir billigere enn Luxaflex selv med transport og MVA, spesielt hvis du bestiller flere.

Det tror jeg faktisk jeg ville sjekket først. 

 

 

2 timer siden, Preference skrev:

Hvor/hvordan fikk du informasjon om 20% avslag?

Vår lokale forhandler har alltid 30% rabatt på Luxaflex hvis du er medlem i et boligbyggelag. Fordelsprogrammer kan være verdt å undersøke. 

 

 

2 timer siden, Preference skrev:

Er det bluetooth?

Jeg trodde ikke det. Det er en egen proprietær protokoll, men riktignok i det åpne frekvensområdet rundt på 2.4 GHz. Men det har altså ingenting med Wifi eller Bluetooth (eller Zigbee) å gjøre.

 

Et googlesøk "powerview bluetooth" gir kun snåle resultater, og "bluetooth" er ikke nevnt på powerviews nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stigvi skrev:

Som nevnt, det var et innlegg på et forum en ikke skal legge særlig mye vekt på.

Ang 20% Butikken jeg var i nevnte det som om det var et generellt vårtilbud.

 

Vårtilbud kun på alt Luxaflex, eller vårtilbud på alt i deres egen butikk? 20%-30% rabatt utgjør jo 8-12K i rabatt for oss, så det hadde vært sinnsykt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Vår lokale forhandler har alltid 30% rabatt på Luxaflex hvis du er medlem i et boligbyggelag. Fordelsprogrammer kan være verdt å undersøke. 

 

Takk for svar! Ganske sikker på at sameiet vårt er en del av et boligbyggelag, domenet for epost ender i hvert fall med @mittusbl.no, kan det gi noen fordel tror du? Bør vel forhøre meg med flere forhandlere om rabatter/fordeler uansett, er mange i mitt område (Oslo/Drammen) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 03/04/2020 at 11:00, stigvi said:

Til Home Assistant finnes det 2 integrasjoner. En der en setter scene og en annen der en har full kontroll med posisjon og batteristatus.

 

Er det denne andre du sikter til? https://github.com/safepay/cover.hd_powerview

 

Den støtter visst ikke Top-down shades, som er det geniale med Luxaflex når jeg sjekket dette for noen år siden, men droppet det da det ble fordi og de ikke hadde kommet med den nye huben i Norge som støttet HomeKit

 

(heller ikke tilting Venetian blinds)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, eisa01 skrev:

Er det denne andre du sikter til?

Sannsynligvis. Jeg så det var en i HACS, men kikket ikke så veldig grundig på den.

Er fortsatt i tvil selv om jeg skal gå for top-down/bottom-up eller kun bottom-up. Er ganske stor prisforskjell på gardin med 1 eller 2 motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det var mulig å få rabatter, men kun på gardinene og det utgjør jo en mye mindre andel enn motor+batteri. Det har jeg blitt fortalt koster 3,087+696=3,783 kr per stykk. Top-down/bottom-up høres jo supersmud ut, men om du må ha to motorer så blir det jo veldig, veldig dyrt (det er allerede veldig dyrt med en motor imo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, stigvi skrev:

Jeg fikk pris på motor som er:

1910,- for bottom-up

3210,- for top-down/bottom-up

I tillegg er det prisforskjell på gardinen også så det ble totalt 2480,- i forskjell på de to variantene.

Hva slags gardin og størrelse er det? Kan ikke skjønne at jeg skal bli sitert en pris som er nesten dobbelt så høy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stigvi skrev:

Nå har jo du tatt med Li-ion batteri i din pris.

Jeg skal ha Duette med Powerview

Prisen på bare motor for meg er jo 3,087 kr.. fortsatt mye høyere enn 1,910 kr, selv om det står:

 

10 timer siden, eisa01 skrev:

PowerView® motor, fra 1 910,-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chatter litt med en forhandler hos Luxaflex nå. Han sier at de har åpen rest api for PowerView. Noen som kan gi et kort summary for dummies for å integrere med HS3 (nybegynnernivå). 
Som reserveløsning kunne han tilby Somfy også, men det var «litt gammaldags» sa han. 
 

pv api:

http://tools.hde.nl/menc/luxaflex/concepts/PowerView/API/

Endret av Christopher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christopher skrev:

Noen som kan gi et kort summary for dummies for å integrere med HS3 (nybegynnernivå). 

Nei. Men mener noen her på forumet har gjort noe enkelt.

 

Men når våre er bestilt og montert, så kan du vedde på at det blir plugin. ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.