Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kontroll av Fibaro dimmer


Anbefalte innlegg

Beklager en noe dårlig tittel...

 

Jeg har en god del dimmere rundt omkring i huset. Stort sett ser de nokså like ut i Homeseer, men enkelte kommer opp litt annerledes, noe jeg antar skyldes forskjellig firmware?
Egentlig er det ikke noe jeg bryr meg om overhode da de NESTEN utelukkende går på full automatikk og eventuelt overstyres av fysisk bryter.
Dessverre er det tre dimmere jeg ihvertfall inntil videre styrer litt i appen, og av disse er det èn som har litt flere valg enn andre..
I appen ser den sånn ut:
Screenshot_20200324_125019_com.homeseer.mobile.android.thumb.jpg.8c10c37b6898f666cbecc424dae5b5d7.jpg

 

Og i webgrensesnittet ser den sånn ut:
image.png.efdee8e6693d582a536b30a62a0b540a.png

 

 

Det er nokså håpløst å justere dimming på den når skalaen har fått like stor plass som alle de andre knappene der.....




Er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan endre på dette? Jeg har ikke bruk for noe som helst annet enn å justere dimming på den i appen, men av og til er det nokså greit å ha mulighet til å justere nettopp den dimmeren fra appen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, bjwanvik skrev:

Jeg har en god del dimmere rundt omkring i huset. Stort sett ser de nokså like ut i Homeseer, men enkelte kommer opp litt annerledes, noe jeg antar skyldes forskjellig firmware?

Det kan nok heller skyldes noe dårligere kommunikasjon når du la dem til. Du kan f.eks. prøve en rescan.

 

For å ha stålkontroll på dimming på utvalgte lamper, pleier jeg å bytte fra slider til nedtrekksmeny. Gå til Multilevel-devicen og g

 

image.png

 

 

Da blir den slik:

image.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.