Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vegghengt tablet går tom for strøm


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Huawei Mediapad T3 10 som jeg bruker som tablet i gangen. Ordnet meg et fint interface med HSTouch, og et program som holder skjermen alltid på.

Jeg støter imidlertid på et problem. Tableten går tom for strøm, selv om den alltid står på lading! Muligens det har noe med at skjermen alltid er på, men merkelig at ikke en tablet lader raskere enn den trenger strøm, når den er i bruk?

Jeg har imidlertid kommet meg rundt problemet ved å justere ned lysstyrken såpass at den holder seg på 100%, men noen ganger så våkner jeg til tom tablet igjen... Sikkert fordi den gjør noe annet tull som krever ekstra strøm...

 

Noen av dere andre som har vært borti samme problem? Hva har dere gjort for å løse det? Bytte til bedre tablet eller lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt på siden, men tableter har veldig store batterier. De er typisk Li-ion eller Li-Po. Disse er svært brannfarlige, og har størst fare for å ta fyr når de er ladet til høy spenning. Jeg personlig ville ikke sovet godt om natta med en slik tablet "ladende" 24/7. Brannvesenet osv. fraråder jo også å lade små-elektrisk om natta. Et alternativ er å åpne tableten og ta ut batterier, men du må da muligens lure den til å slå seg på (google er din venn her.)

Dette er ikke et forsøk på en moralpreken, men heller ment som en tankevekker på noe som kanskje mange ikke tenker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, petersv skrev:

Jeg personlig ville ikke sovet godt om natta med en slik tablet "ladende" 24/7.


Ikke jeg heller, derfor er min koblet til en wallplug som slås av på natta og når vi ikke er hjemme. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Squirrel skrev:

Tja, er jo et poeng det dere sier der. Men holder tabletten hele natta eller når dere ikke er hjemme med skjermen konstant på, eller lar du tableten skru av skjermen?


Jeg bruker Tasker til å slå av skjerm/dimme ned når strømmen brytes og motsatt når den får strøm igjen. Da holder den seg påslått når strømmen er av. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tableten min står på konstat, dog med skjermen av. Har koblet lader til en wallplug som skurs på i 4 timer hver søndag for lading. Den holder på strømmen i rundt 2 uker før den går tom litt avhengig av bruken. Hadde i utgangspunktet lyst til at skjermen alltid skulle være på, men ser nå at jeg klarer meg uten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26/03/2020 at 09:07, kenmyh said:

Tableten min står på konstat, dog med skjermen av. Har koblet lader til en wallplug som skurs på i 4 timer hver søndag for lading. Den holder på strømmen i rundt 2 uker før den går tom litt avhengig av bruken. Hadde i utgangspunktet lyst til at skjermen alltid skulle være på, men ser nå at jeg klarer meg uten også.

Hvilken type tablet har du som klarer seg i 2 uker på en oppladning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 25/03/2020 at 15:27, ZoRaC said:


Ikke jeg heller, derfor er min koblet til en wallplug som slås av på natta og når vi ikke er hjemme. ;) 

 

Hei! :)

 

Har du noe oppskrift på hvordan du har gjort det med task og wallplug?

 

Oppdager nettopp at min gamle pad har fått batteriet sitt hovnet opp og presset ut skjermen ut av ramma xD Nettbrettet funker som den skal. Men batteriet er helt dødt xD.

 

Så skal kjøpe Huawei Mediapad T3 10 16GB Men vil gjerne safe den litt, sånn som du har gjort.

 

Kunne du laget en guide på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.