Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automatisere port-/dørtelefon


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Tenkte det kunne vært veldig kjekt å få automatisert porttelefonen vår. Begynte å ta den av veggen og måle spenninger osv, men skjønte ikke så veldig mye. Tenkte jeg kunne spørre her da jeg vet det er noen med masse erfaring innenfor området, så får jeg kanskje vite ganske kjapt at det ikke er så mange muligheter.

 

Det er en porttelefon med videofeed fra inngangdør, telefon for samtale og en knapp for å åpne døra. Antar video kanskje blir vanskelig å få ut, men kan jeg på noen måte styre åpning av døra i det minste?

 

Her er en firesiders bruksanvisning (har bestilt en mer komplett utgave, aner ikke om/når det kommer): http://www.urmet.co.uk/images/prozone/downloads/TECH_LBT_Miro_2Voice_1750-1.pdf

Bilder fra baksiden:

 

 

IMG_20200330_122553.jpg

IMG_20200330_122504.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir det vanskelig å automatisere.

Porttelefonen har BUS signal mellom denne enheten og sentralenheten ved hoveddør.

All kommunikasjon går på denne BUS.

Døråpne funksjonen også.

BUS er proprietær og gjør det tilnærmet umulig å få noe fornuftig ut av.

 

Gamle 5 og 7 tråds anlegg var vesentlig enklere å "hacke" til det formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jarle F skrev:

Dette blir det vanskelig å automatisere.

Porttelefonen har BUS signal mellom denne enheten og sentralenheten ved hoveddør.

All kommunikasjon går på denne BUS.

Døråpne funksjonen også.

BUS er proprietær og gjør det tilnærmet umulig å få noe fornuftig ut av.

 

Gamle 5 og 7 tråds anlegg var vesentlig enklere å "hacke" til det formålet.

 

Takk for svar! Stoler på deg, så da lar jeg den planen dø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.