Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber i Logic Machine / Wiser (LUA)?


Anbefalte innlegg

Hei, ser det er mange kloke hoder her.

Er det noen her som kunnskap om hvordan jeg kan integrere Tibber data inn i LogicMachine verden slik at jeg kan få ut øyeblikksbilder og logge trender der?
- Øyeblikksforbruk  (FRA PULSE)
- Andre forbruksdata ala de du finner i appen (Siste 10min, Siste time, osv dersom det er enkelt å hente det ut fra Tibber API)
- Pris nå 
- Pris hittil denne måned

Ser der finnes noe her som tar for seg det som går på prisen, men ikke det øvrige: https://forum.logicmachine.net/showthread.php?tid=2185 
Bør vel logges via en gruppeadresse der man setter inn logg/trend på denne?

Noen som har mulighet til å bidra med noe her? 

EDIT: Selvsagt en mulighet å montere inn og integrere en home-assistant der det finnes tilnærmet ferdig løsning mot Tibber og lage integrasjon mot KNX. Men det blir nok en dings og nok ett system å ha kontroll på. Hadde håpet å unngå å integrere flere systemer enn nødvendig. Veldig gjerne integrasjon direkte i LogicMachine om det er mulig. Det tror jeg det skal være for dem som kan det.  Er ikke sterk nok i å programmere i LUA til  at jeg fant ut hvordan få det til. 


Thanx

Endret av stemic01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som bruker LogicMachine her. Jeg er absolutt ingen LUA-ekspert selv, men det du i så fall må finne utav er "webhooks" som Tibber bruker for å distribuerer realtime data.

 

12 timer siden, stemic01 skrev:

(Siste 10min, Siste time, osv dersom det er enkelt å hente det ut fra Tibber API)

Tror ikke disse er i APIet, dessverre. Men de burde være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.