Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart tv i HA


Anbefalte innlegg

Etter at jeg akkurat har oppdatert til siste versjon av HA, fikk jeg muligheten til å koble min samsung tv opp mot HA. Problemet er bare at jeg kun kan skru tven av. I det jeg trykker av tven forsvinner symbolet for av/på. Noen som vet om det lar seg gjøre å kunne skru tven på også? I tillegg bruker jeg HA som bro til homekit, og ønsker å kunne justere volum, kanaler. I homekit kan jeg kun slå tven av og endre fra tv til hmdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kontrollerte en Samsung TV via nettverket var det muligheten, dvs. kun av og et par andre små elementer.

 

Stalltrikset er å kjøpe en Harmony Hub, så får du stålkontroll på alt AV-utstyret ditt via "hva som helst", også Home Assistant og HomeBridge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Samsung Q70 som snakker fint med HA... Du MÅ ha det koblet til med nettverkskabel, og ikke wifi, for wifi-kortet går i dvale etter en liten stund og man får dermed ikke slått på TV-en.

Slik ser min konfig ut:

media_player:

  - platform: samsungtv_custom

    host: xx.xx.xx.xx

    port: 8002

    mac: aabbccddeeff

    name: TV

    sourcelist: '{"Apple TV": "KEY_HDMI1"}'

    protocol: ctl_qled

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.