Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea TRÅDFRI remote control i HomeSeer


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å bruke et par av knappene på en Ikea TRÅDFRI remote control til å trigge noen eventer i HomeSeer.  Men jeg får ikke til å lese av knappene som har blitt trykket.  Dette er slik den har blitt lagt til i HomeSeer vha. JowiHue:

 

image.thumb.png.85e144b3586549b906eee9b3ebeaf490.png

 

Når jeg trykker på knapper så oppdaterer timestamp på root-devicen seg, men jeg ser ingen som kommer opp.  Noen som vet hva som er problemet her?  Kan noe av problemet være at jeg har knyttet noen av knappene (On/Off, Dimmer Up og Dimmer Down) direkte til Ikea-pærer i Phoscon?  Hadde bare tenkt å bruke Previous- og Next-knappene til å trigge eventer i HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ØysteinHJ skrev:

Jeg planlegger å bruke et par av knappene på en Ikea TRÅDFRI remote control til å trigge noen eventer i HomeSeer.  Men jeg får ikke til å lese av knappene som har blitt trykket.  Dette er slik den har blitt lagt til i HomeSeer vha. JowiHue:

 

image.thumb.png.85e144b3586549b906eee9b3ebeaf490.png

 

Når jeg trykker på knapper så oppdaterer timestamp på root-devicen seg, men jeg ser ingen som kommer opp.  Noen som vet hva som er problemet her?  Kan noe av problemet være at jeg har knyttet noen av knappene (On/Off, Dimmer Up og Dimmer Down) direkte til Ikea-pærer i Phoscon?  Hadde bare tenkt å bruke Previous- og Next-knappene til å trigge eventer i HomeSeer.

 

Har flere av disse og fungerer utmerket. Ser du mangler "devicen" som viser hvilken knapp som sist ble trykket på. Vet ikke hva det kan skyldes, men kanskje bare prøve å slette knytningen til pærene i Phoscon og sette den opp på nytt (slett den i HS, så kommer den opp på nytt via JowiHue).

 

Skjermbilde 2020-04-04 kl. 13.01.10.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ReidarRoen skrev:

prøve å slette knytningen til pærene i Phoscon og sette den opp på nytt (slett den i HS, så kommer den opp på nytt via JowiHue).

Har prøvd dette flere ganger nå, men fremdeles får jeg bare de to devicene. :(

 

image.thumb.png.8a2edc6437c5341ab54711ebc0cb4b04.png

 

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Hvilken versjon av deCONZ og JowiHue? Noe spes i loggen?

Kjørte JowiHUE 2.1.0.9 og deCONZ 2.05.71.  Har nå oppdatert til JowiHUE 2.1.0.10 og deCONZ 2.05.75, men får fremdeles ikke den siste devicen i HS.  Undres jo på om det kan ha noe med at jeg kjører HS4 beta å gjøre, men dette styres jo av plugin'en og ikke av HS direkte.  Ser ikke noe i loggen.  Noe spesielt jeg skal se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Noe spes i loggen?

Jo, jeg får faktisk noe i loggen:

image.thumb.png.12e2b5ac232465d946633cb8fc94bd5f.png

Men ser at den kommer med jevne mellomrom.

 

Ser også at JowiHue-plugin'en restartes innimellom også..

image.thumb.png.ebdd206fc7065799725c4f98006f3c83.png

Endret av ØysteinHJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SveinHa skrev:

HomeSeer må starte etter DeCONZ ellers så skjer der litt uggabugga (leste det en eller annen plass og har erfart det og) så når DeCONZ restarter er det den som har startet sist...

Prøve den en gang tidligere, da tok deconz porten til homeseer (80), noen måte å unngå det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ØysteinHJ skrev:

Jo, jeg får faktisk noe i loggen:

image.thumb.png.12e2b5ac232465d946633cb8fc94bd5f.png

Men ser at den kommer med jevne mellomrom.

Dette er relatert til en bug i siste versjon av JowiHUE:

https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/jowihue-w-vuyk/1368183-aqara-two-way-control-module-wireless-relay-controller-2-channels-handled-incorrectly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har slite med samme problem i det siste og oppretta ein tråd på HS-forumet. 

https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/jowihue-w-vuyk/1374000-missing-device-status-from-sensor-switch-in-hs3

 

Edit: Eg har HS3, ser ts har 4. Så problemet er no uavhengig av versjon.

Her blir deCONZ alltid starta først med port 8080, HS nokre minutt seinare bruker då port 80 som fortsatt er "ledig".

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Er det noen oppdateringer?

Har samme utfordring med IKEA remote (On/Off), der jeg ikke får opp statustekst når jeg trykker på bryter.

 

On 05/04/2020 at 11:49, bjornepappa said:

Her blir deCONZ alltid starta først med port 8080, HS nokre minutt seinare bruker då port 80 som fortsatt er "ledig".

Hvordan endrer en port i deCONZ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2020 den 19.31, Kalle-Per skrev:

 

Jeg får ikke lagt til ny Value heller..

1211.JPG

1212.JPG


Da mangler den bare de rette verdiene, så det kan fikses. :) 

 

1. Slett den status-teksten du har der. 
2. Se hva som står på «value» på «advanced», her 2002. Vet ikke hva du nettopp trykket på, men ta «add new single value», bruk 2002 som «value», «On» som status og velg knappen «status».

3. Gjenta for de andre trykkene. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ZoRaC said:


Da mangler den bare de rette verdiene, så det kan fikses. :) 

 

1. Slett den status-teksten du har der. 
2. Se hva som står på «value» på «advanced», her 2002. Vet ikke hva du nettopp trykket på, men ta «add new single value», bruk 2002 som «value», «On» som status og velg knappen «status».

3. Gjenta for de andre trykkene. 

 

Fikk lagt til nye verdier :D

Trikset var å disable JowiHue før en prøvde å legge til nye verdier

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.