Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre Philips HUE med KNX-bryter.


Join

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

No har eg komt igang med izKNX plugin og styrer mesteparten av huset, strømstyring for å begrense peak-effekt, KNX, z-wave og zigbee. 

 

Det funker fjell, med ca 120devices. 

 

No har eg laga til belysning på et speil på badet, med Philips HUE lightstrip Der KNX'en styrer av/på frå bryter på vegg.

 

20200409_111418_zpspvbfcblj.jpg

 

På grunn av WAF prøvar eg no på å få til å dimme speilet frå bryter på veggen som har binær funksjon av/på.

 

Kan eg adressere fysisk adresse på knappen på bryteren i Homeseer, for at ved langt trykk kunne lage til dimmefunksjon?

 

Planen:

Eg må endre i KNX programmering at kort trykk = av/på på KNX bryter og langt trykk skal ha ingen funksjon(i KNX).

 

Så kan eg lage et virtuelt device i Homeseer satt sammen av KNX av/på kombinert med zigbee og styring av dimming på Philips HUE (speil).

Og eventuelt veldig langt trykk, så kan en kanskje justere farge med +/- på samme knapp. (Easytrigger plugin?)

 

Eg har nokre fleire knappar i huset, uten funksjon, som eg kunne brukt til andre ting.

 

Innspel er velkomne. Pr.no prøvar eg lese meg opp på korleis lage virtuelle devices, om det kan brukes her, og om dette er anledninga for å kjøpe Easytrigger plugin'et.

 

:)

 

Med venleg helsing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Join skrev:

Kan eg adressere fysisk adresse på knappen på bryteren i Homeseer, for at ved langt trykk kunne lage til dimmefunksjon?

Det er et veldig godt spørsmål. Jeg har ikke særlig kompetanse på KNX, men hvis du kan på "key press" og "key release" inn i HomeSeer, så burde det la seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.