Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-TRM3: Target temperature, får ikke satt


Anbefalte innlegg

 

1 time siden, ralph skrev:

Dette er min Z-TRM3 via ozwdaemon 0.1.154:

 

https://www.jottacloud.com/s/0067baf44da70e6424a9107ad61619667c6

 

Ingen temp eller noe, ser ikke ut som Z-TRM3 er lagt inn i config til ozw enda.

 

 

Last ned biblioteket eller kopier TRM2 filen og lag ny xml fil med riktig id nummer. 

https://github.com/OpenZWave/open-zwave

 

Oppdater så manufacturer_specific.xml med riktig ID nummer (203)

 

 

 

Holder på å utføre firmware oppdatering på min TRM3 nå, så får vi se om det fungerer hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kim123 skrev:

Last ned biblioteket eller kopier TRM2 filen og lag ny xml fil med riktig id nummer. 

https://github.com/OpenZWave/open-zwave

 

Hvorfor ikke bare bruke den for TRM3 som ligger her: https://products.z-wavealliance.org/products/3802?selectedFrequencyId=-1 ?

 

Spent på å høre om du får det til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha byttet firmware på enheten så virker det, og setpunktet blir oppdatert, men som jeg har skrevet før er det fortsatt det samme med at termostaten operer etter forrige innstillinger før man trykker på termostaten. Satt den til 28 grader nå så får jeg se om den oppdaterer seg etter hvert og begynner å varme. 
 

edit: varmen starter ikke, selv om setpunkt endres. 
edit2: da virker det. Hurra. Endret Sensor mode til gulvføler og tilbake til luftføler med gulvbegrenser

59874A26-64D4-4357-A719-434774827147.png

Endret av Kim123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 timer siden, Kim123 skrev:

Etter å ha byttet firmware på enheten så virker det, og setpunktet blir oppdatert, men som jeg har skrevet før er det fortsatt det samme med at termostaten operer etter forrige innstillinger før man trykker på termostaten. Satt den til 28 grader nå så får jeg se om den oppdaterer seg etter hvert og begynner å varme. 
 

edit: varmen starter ikke, selv om setpunkt endres. 
edit2: da virker det. Hurra. Endret Sensor mode til gulvføler og tilbake til luftføler med gulvbegrenser

59874A26-64D4-4357-A719-434774827147.png

 

Lyst til å dele hva du gjorde? Jeg får kun slått de av og på, samt at det kom en drøss med devicer i Homa-Assistant. Bruker den nye openzwave betaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er den perfekte metoden å gjøre det på,  men for å få det til har jeg gjort følgende: 

 

1. Lastet ned z-wave biblioteket fra githib

2. Lagret det i ./z-wave/open-zwave

3. Lå inn dette i configuration.yaml filen under zwave: 

  config_path: ./z-wave/open-zwave/config

4. Lå inn config filen som ligger litt lengre bak her inn i mappen ./z-wave/open-zwave/config/thermofloor

5. Åpnet manufacturer_specific, som ligger under config mappen, og lå inn produkt id=203 under Manufacturer name Thermofloor AS

<Manufacturer id="019b" name="ThermoFloor AS">	
<Product type="0003" id="0203" name="Heatit Thermostat TF 058" config="thermofloor/heatit058.xml"/>

- Da var det så for å få den inkludert med riktig navn osv. 

 

Fulgte så instruksjonene nøye som ble lagt ut for å "oppgradere" firmware. Inkluderte enheten igjen i nettverket. Fikk da probelmer med at den ikke oppdaterte temperaturen, så måtte endre sensor mode en gang, og nå fungerer den veldig bra og responderer på ny temperatur innen 5 sekunder (selv om det tar 10-15 før displayet oppdateres).  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kim123 skrev:

Vet ikke om dette er den perfekte metoden å gjøre det på,  men for å få det til har jeg gjort følgende: 

 

1. Lastet ned z-wave biblioteket fra githib

2. Lagret det i ./z-wave/open-zwave

3. Lå inn dette i configuration.yaml filen under zwave: 


  config_path: ./z-wave/open-zwave/config

4. Lå inn config filen som ligger litt lengre bak her inn i mappen ./z-wave/open-zwave/config/thermofloor

5. Åpnet manufacturer_specific, som ligger under config mappen, og lå inn produkt id=203 under Manufacturer name Thermofloor AS


<Manufacturer id="019b" name="ThermoFloor AS">	
<Product type="0003" id="0203" name="Heatit Thermostat TF 058" config="thermofloor/heatit058.xml"/>

- Da var det så for å få den inkludert med riktig navn osv. 

 

Fulgte så instruksjonene nøye som ble lagt ut for å "oppgradere" firmware. Inkluderte enheten igjen i nettverket. Fikk da probelmer med at den ikke oppdaterte temperaturen, så måtte endre sensor mode en gang, og nå fungerer den veldig bra og responderer på ny temperatur innen 5 sekunder (selv om det tar 10-15 før displayet oppdateres).  

 

Bruker du betaen? I så fall, hvor finner jeg filene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kim123 skrev:

ja, de 10-15 gangene jeg har endret den virker det hver gang

 

Jeg har testet litt med standard 4.0 firmware på TRM3 i HC2, og alt fungerer (!!!) dersom jeg kun bruker gulvsensor (para 2 = 0). Reléet slår inn som det skal. 

 

Men dersom jeg benytter romsensor+gulvbegrenser (para 2 = 2), så oppfører den seg likt som ved  kun romsensor (para 2 = 1) -- dvs. at reléet ikke slår inn ved justeringer fra UI. Jeg må bort å trykke fysisk på termostaten, og deretter slår relé inn og jeg kan fra det tidspunktet også justere fra UI i ca. 1 minutt fremover (reléet slår inn) -- før det slutter å virke igjen.

 

Slik jeg forstår det fungerer alt for deg med med para 2 = 2? (med unoffical mod fimrware)

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Sensor mode stod til "Floor", selv om jeg hadde pushet endring  om romsensor + gulvbegrenser via HA. Som du sier fungerer det når sensor mode står til Floor. Når jeg byttet over til romsensor+gulvbegrenser, skjer det som du sier. Etter man trykker på termostaten reagerer den i ca 1 minutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter selv Home-Assistant med openzwave-betaen og sitter dermed fint i det. Tok meg friheten å lastet opp XMLfilen til Marcus Ramberg og laget en pull request for å få den inn🙂

 

https://github.com/OpenZWave/open-zwave/pull/2336

 

Så hvis noen andre vil gå inn å godkjenne eventuelt endre den er det topp(så har vi i alle fall noe, og har mulighet til å gjøre endringer om nødvendig)🙂

Endret av Chrske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chrske skrev:

Benytter selv Home-Assistant med openzwave-betaen og sitter dermed fint i det. Tok meg friheten å lastet opp XMLfilen til Marcus Ramberg og laget en pull request for å få den inn🙂

 

https://github.com/OpenZWave/open-zwave/pull/2336

 

Så hvis noen andre vil gå inn å godkjenne eventuelt endre den er det topp(så har vi i alle fall noe, og har mulighet til å gjøre endringer om nødvendig)🙂

Litt offtopic, men kan man ikke modifisere eller legge til nye xml filer i openzwave beta? Er helt ny på dette her. Er det fordeler med openzwave beta istedenfor vanlig z-wave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jobbet mye og lenge med få heatit termostater til å funke hjemme med home assistant. Nå kjører to z-trm2fx uten feilmeldinger og med en kort gulvsensor koblet til som ekstern sensor. 

 

Men for å unngå den sensoren, tenkte jeg å prøve z-trm3 med intern sensor. 

 

Først med fw4.0: viste riktig temp, men ikke mulig å sette temp. 

 

Deretter med usertifisert fw herfra og nå funker setpoint, men nå vises ikke intern temperatur. 

 

Noen som har fått intern sensor verdi til å vises med modifisert fw? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kim123 skrev:

Ja, intern sensor virker her

Supert! Kunne du delt det som står under noden i z wave xml filen? 

 

Jeg har prøvde å ta z-trm2fx xml'en filen og deretter endre association og multichannel sensor CommandClass til den infoen jeg fant på z wave alliance... 

 

Hat du også installert den usertifiserte fw på den z-trm3? Og du bruker home assistant og aeotec z stick? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 31.7.2020 den 12.05, Kim123 skrev:

Heatit er informert om problemet med sensor mode og skal undersøke saken. 

 

Noen som har hørt noe mer fra Thermo-Floor / HeatIt?

 

En ny firmware må kanskje ha ny sertifisering av Z-Wave Alliance (?), men det hadde vært artig med en status. Håper julen kommer tidlig i år...

 

 

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 22.11, Kim123 skrev:

Bruker den xml filen som er lagt ut i posten her. Er ikke på pcen nå, litt styr. 
 

ja bruker home assistant, aeotec sticken og usertifisert fw

 

Hei igjen,

 

og takk så mye for svar! Jeg har prøvd med den xml'en jeg fant tidligere i denne tråden, men funker fortsatt ikke med intern sensor. Kunne du sagt hvilken xml i denne tråden du har brukt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarlesb skrev:

 

Hei igjen,

 

og takk så mye for svar! Jeg har prøvd med den xml'en jeg fant tidligere i denne tråden, men funker fortsatt ikke med intern sensor. Kunne du sagt hvilken xml i denne tråden du har brukt?

 

 

Kan legge ut den jeg bruker i kveld. 
 

På 10.8.2020 den 16.40, teeko skrev:

 

 

Noen som har hørt noe mer fra Thermo-Floor / HeatIt?

 

En ny firmware må kanskje ha ny sertifisering av Z-Wave Alliance (?), men det hadde vært artig med en status. Håper julen kommer tidlig i år...

 

 

 

ja, heatit bekrefter problematikken og jobber med ny firmware. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jarlesb skrev:

 

Hei igjen,

 

og takk så mye for svar! Jeg har prøvd med den xml'en jeg fant tidligere i denne tråden, men funker fortsatt ikke med intern sensor. Kunne du sagt hvilken xml i denne tråden du har brukt?

 

 

 

	<Node id="13" name="" location="" basic="4" generic="8" specific="6" roletype="5" devicetype="4609" nodetype="0" type="General Thermostat V2" listening="true" frequentListening="false" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="40000" version="4" query_stage="Complete">
		<Manufacturer id="19b" name="ThermoFloor AS">
			<Product type="3" id="203" name="Heatit Thermostat TF 058" />
		</Manufacturer>
		<CommandClasses>
			<CommandClass id="32" name="COMMAND_CLASS_BASIC" version="1" request_flags="5" mapping="64">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="49" name="COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL" version="1">
				<Instance index="1" endpoint="2" />
				<Instance index="2" endpoint="3" />
				<Instance index="3" endpoint="4" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="1" label="Temperature" units="C" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="25.9" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="2" index="1" label="Temperature" units="C" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="3" index="1" label="Temperature" units="C" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="24.8" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="50" name="COMMAND_CLASS_METER" version="3" request_flags="3" innif="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="0" label="Energy" units="kWh" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="19.3" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="8" label="Power" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.10" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="16" label="Voltage" units="V" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="233.6" />
				<Value type="bool" genre="user" instance="1" index="32" label="Exporting" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="64" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_MODE" version="3" request_flags="1" innif="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Value type="list" genre="user" instance="1" index="0" label="Mode" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="1" size="0">
					<Item label="Off" value="0" />
					<Item label="Heat" value="1" />
				</Value>
				<SupportedModes>
					<Mode index="0" label="Off" />
					<Mode index="1" label="Heat" />
				</SupportedModes>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="66" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_OPERATING_STATE" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Value type="string" genre="user" instance="1" index="0" label="Operating State" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="Idle" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="67" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_SETPOINT" version="3" request_flags="2" innif="true" base="0" typeInterpretation="B">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="1" label="Heating" units="C" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="18.0" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="90" name="COMMAND_CLASS_DEVICE_RESET_LOCALLY" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="94" name="COMMAND_CLASS_ZWAVEPLUS_INFO" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Instance index="2" endpoint="2" />
				<Instance index="3" endpoint="3" />
				<Instance index="4" endpoint="4" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="0" label="ZWave+ Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="1" />
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="1" label="InstallerIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="4608" />
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="2" label="UserIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="4609" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="2" index="0" label="ZWave+ Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="2" index="1" label="InstallerIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="2" index="2" label="UserIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="3" index="0" label="ZWave+ Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="3" index="1" label="InstallerIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="3" index="2" label="UserIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="4" index="0" label="ZWave+ Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="4" index="1" label="InstallerIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="short" genre="system" instance="4" index="2" label="UserIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="96" name="COMMAND_CLASS_MULTI_INSTANCE/CHANNEL" version="4" request_flags="1" innif="true" mapping="endpoints">
				<Instance index="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="112" name="COMMAND_CLASS_CONFIGURATION" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="1" label="Operation mode" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="1" size="0">
					<Help>Set operation mode</Help>
					<Item label="Off" value="0" />
					<Item label="Heating mode (Default)" value="1" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="2" label="Sensor mode" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="0">
					<Help>Set sensor mode</Help>
					<Item label="F - Floor sensor" value="0" />
					<Item label="A - Internal room sensor mode (Default)" value="1" />
					<Item label="AF - Internal room sensor with floor limitation" value="2" />
					<Item label="A2 - External room sensor mode" value="3" />
					<Item label="A2F - External sensor with floor limitation" value="4" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="3" label="Floor sensor type" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="0">
					<Help>Floor sensor type (10K NTC Default)</Help>
					<Item label="10k NTC (Default)" value="0" />
					<Item label="12k NTC" value="1" />
					<Item label="15k NTC" value="2" />
					<Item label="22k NTC" value="3" />
					<Item label="33k NTC" value="4" />
					<Item label="47k NTC" value="5" />
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="4" label="Temperature control hysteresis (diF)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="3" max="30" value="5">
					<Help>3-30 (0.3C - 3.0C) Default is 5 (0.5C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="5" label="Floor minimum temperature limit (Flo)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="50" max="400" value="50">
					<Help>50-400 (5.0C - 40.0C) Default is 50 (5.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="6" label="Floor maximum temperature limit (FHi)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="50" max="400" value="260">
					<Help>50-400 (5.0C - 40.0C) Default is 400 (40.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="7" label="Air (A2) minimum temperature limit (ALo)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="50" max="400" value="50">
					<Help>50-400 (5.0C - 40.0C) Default is 50 (5.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="8" label="Air (A2) maximum temperature limit (AHi)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="50" max="400" value="400">
					<Help>50-400 (5.0C - 40.0C) Default is 400 (40.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="9" label="Heating mode setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="50" max="400" value="210">
					<Help>50 - 400 (5.0C - 40.0C) Default is 210 (21.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="10" label="Room sensor calibration (A)" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0">
					<Help>-60 - 60 (-6.0C - 6.0C) Default is 0 (0.0C) To set a negative value, use 256 and subtract the desired value.</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="11" label="Floor sensor calibration" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0">
					<Help>-60 - 60 (-6.0C - 6.0C) Default is 0 (0.0C) To set a negative value, use 256 and subtract the desired value.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="12" label="External sensor calibration" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0">
					<Help>-60 - 60 (-6.0C - 6.0C) Default is 0 (0.0C) To set a negative value, use 256 and subtract the desired value.</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="13" label="Temperature display" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Help>Show setpoint or calculated temperature on display(</Help>
					<Item label="Display setpoint temperature (Default)" value="0" />
					<Item label="Display measured temperature" value="1" />
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="14" label="Button brightness - Dimmed state" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="1">
					<Help>0-100 (0 - 100%)</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="15" label="Button brightness - Active state" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="100">
					<Help>0-100 (0 - 100%)</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="16" label="Display brightness - Dimmed state" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="0">
					<Help>0-100 (0 - 100%)</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="17" label="Display brightness - Active state" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="100">
					<Help>0-100 (0 - 100%)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="18" label="Temperature report interval" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="30" max="32767" value="60">
					<Help>30 seconds to 32767 seconds. Default is 60 seconds</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="19" label="Temperature report hysteresis" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="1" max="100" value="10">
					<Help>0-100 (0.1C - 10.0C) Default is 10 (1.0C)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="20" label="Meter report interval" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="30" max="32767" value="90">
					<Help>30 seconds to 32767 seconds. Default is 90 seconds</Help>
				</Value>
				<Value type="byte" genre="config" instance="1" index="21" label="Meter report delta value" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="10">
					<Help>0-255. Delta value in kWh between consecutive meter reports. Default is 10 (1.0 kWh)</Help>
				</Value>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="114" name="COMMAND_CLASS_MANUFACTURER_SPECIFIC" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="115" name="COMMAND_CLASS_POWERLEVEL" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Normal" value="0" />
					<Item label="-1dB" value="1" />
					<Item label="-2dB" value="2" />
					<Item label="-3dB" value="3" />
					<Item label="-4dB" value="4" />
					<Item label="-5dB" value="5" />
					<Item label="-6dB" value="6" />
					<Item label="-7dB" value="7" />
					<Item label="-8dB" value="8" />
					<Item label="-9dB" value="9" />
				</Value>
				<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="1" label="Timeout" units="seconds" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="2" label="Set Powerlevel" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="3" label="Test Node" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="4" label="Test Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Normal" value="0" />
					<Item label="-1dB" value="1" />
					<Item label="-2dB" value="2" />
					<Item label="-3dB" value="3" />
					<Item label="-4dB" value="4" />
					<Item label="-5dB" value="5" />
					<Item label="-6dB" value="6" />
					<Item label="-7dB" value="7" />
					<Item label="-8dB" value="8" />
					<Item label="-9dB" value="9" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="5" label="Frame Count" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="6" label="Test" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="7" label="Report" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="8" label="Test Status" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Failed" value="0" />
					<Item label="Success" value="1" />
					<Item label="In Progress" value="2" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="9" label="Acked Frames" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="133" name="COMMAND_CLASS_ASSOCIATION" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Instance index="2" endpoint="2" />
				<Instance index="3" endpoint="3" />
				<Instance index="4" endpoint="4" />
				<Associations num_groups="5">
					<Group index="1" max_associations="5" label="Lifeline" auto="true" multiInstance="true">
						<Node id="1" />
						<Node id="1" instance="1" />
					</Group>
					<Group index="2" max_associations="5" label="State of relay ON/OFF" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="3" max_associations="5" label="Internal sensor" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="4" max_associations="5" label="External sensor" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="5" max_associations="5" label="Floor sensor" auto="false" multiInstance="true" />
				</Associations>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="134" name="COMMAND_CLASS_VERSION" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="0" label="Library Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="3" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="1" label="Protocol Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="6.07" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="2" label="Application Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="4.00" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="142" name="COMMAND_CLASS_MULTI_CHANNEL_ASSOCIATION" version="1" request_flags="5" innif="true" ForceInstances="true">
				<Instance index="1" endpoint="1" />
				<Instance index="2" endpoint="2" />
				<Instance index="3" endpoint="3" />
				<Instance index="4" endpoint="4" />
				<Associations num_groups="5">
					<Group index="1" max_associations="5" label="Lifeline" auto="true" multiInstance="true">
						<Node id="1" />
						<Node id="1" instance="1" />
					</Group>
					<Group index="2" max_associations="5" label="State of relay ON/OFF" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="3" max_associations="5" label="Internal sensor" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="4" max_associations="5" label="External sensor" auto="false" multiInstance="true" />
					<Group index="5" max_associations="5" label="Floor sensor" auto="false" multiInstance="true" />
				</Associations>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="152" name="COMMAND_CLASS_SECURITY" version="1" request_flags="5" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="bool" genre="system" instance="1" index="0" label="Secured" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False" />
			</CommandClass>
		</CommandClasses>
	</Node>

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for xml! Men jeg får det dessverre ikke til å funke ennå med å vise noe annet enn 0 grader for internsensor.

Et par spm til:

- Har du inkludert med Home Assistant eller Aeotec stick? Jeg merket at det ga ulik oppførsel for z-trm2fx...

- Under CommandClass 134, står det fortsatt Application Version="4.00". Er det kun en copy&paste ting? For meg står det 3.06 med usertifisert FW.

 

I tillegg har jeg merket at zwave loggen klager på invalid size på et par av parameterne i CommandClass 112. Der endret jeg size="0" => size="1". Noe som fikk vekk feilen:

Info, Value size is invalid. Only 1, 2 & 4 supported for node xx, class 0x40, instance x, index x

Noen andre som har fått det til å funke med z-trm3 og intern temp sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.