Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-TRM3: Target temperature, får ikke satt


Anbefalte innlegg

Med intern sensor mener du romtemperaturen sant? Usikker på de tingene du spør om, men som jeg har sagt før her så har jeg ikke gjort noe manuelt i xml filen. Har lastet ned biblioteket og inkludert enheten etter ny firmware 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 14.45, Kim123 skrev:

Vet ikke om dette er den perfekte metoden å gjøre det på,  men for å få det til har jeg gjort følgende: 

 

1. Lastet ned z-wave biblioteket fra githib

2. Lagret det i ./z-wave/open-zwave

3. Lå inn dette i configuration.yaml filen under zwave: 


  config_path: ./z-wave/open-zwave/config

4. Lå inn config filen som ligger litt lengre bak her inn i mappen ./z-wave/open-zwave/config/thermofloor

5. Åpnet manufacturer_specific, som ligger under config mappen, og lå inn produkt id=203 under Manufacturer name Thermofloor AS


<Manufacturer id="019b" name="ThermoFloor AS">	
<Product type="0003" id="0203" name="Heatit Thermostat TF 058" config="thermofloor/heatit058.xml"/>

- Da var det så for å få den inkludert med riktig navn osv. 

 

Fulgte så instruksjonene nøye som ble lagt ut for å "oppgradere" firmware. Inkluderte enheten igjen i nettverket. Fikk da probelmer med at den ikke oppdaterte temperaturen, så måtte endre sensor mode en gang, og nå fungerer den veldig bra og responderer på ny temperatur innen 5 sekunder (selv om det tar 10-15 før displayet oppdateres).  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kim123 skrev:

 

 

Det funker ikke for meg ennå.. Temperatur viser fortsatt 0.0.

 

Etter at jeg har installert usertifisert FW, så identifiseres min z-trm3 som z-trm2fx, og jeg har fw 3.06. Er det flere som har opplevd det? Den velger heatit056.xml når en ny enhet blir lagt til...

 

For deg @Kim123 virker det som om du fortsatt har versjon 4.0 og z-trm3. Virket det med FW oppdateringen? Eller er det jeg som har gjort noe galt/lastet ned feil FW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jarlesb skrev:

 

Det funker ikke for meg ennå.. Temperatur viser fortsatt 0.0.

 

Etter at jeg har installert usertifisert FW, så identifiseres min z-trm3 som z-trm2fx, og jeg har fw 3.06. Er det flere som har opplevd det? Den velger heatit056.xml når en ny enhet blir lagt til...

 

For deg @Kim123 virker det som om du fortsatt har versjon 4.0 og z-trm3. Virket det med FW oppdateringen? Eller er det jeg som har gjort noe galt/lastet ned feil FW...

 

Og med intern sensor mente jeg rom sensor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt frem til i går har jeg styrt de via Fibaro HC2, men ønsker å gå bort fra den og kun bruke Home Assistant. Siden alt fungerte fint med Fibaro HC2 bør det fungere med HA også tenker jeg.. 

Når jeg la termostatene til i HC2 måtte jeg følge denne guiden. Mulig det løser problemet? Tenkte å sjekke litt mer ut i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sahansen skrev:

La inn denne så fungerte alt 👌

heatit058.xml

 

EDIT: Ved endring av sett punkt hopper den tilbake, ble litt lurt her i starten...

Det er fortsatt bug med setpunkt når man bruker luftføler og sensor som begrenser, men funker foreløpig med sensor mode «Floor». Da kan du justere temp. Heatit jobber med saken. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkluderte termostaten inn i HC2 igjen, der fungerer alt som det skal. Kan endre settpunkt og lese av alle verdier.

Så står fast på at det er noe i Home Assistant/OZW som feiler her. noen andre som kun bruker intern føler og har fått til å endre settpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sahansen skrev:

Inkluderte termostaten inn i HC2 igjen, der fungerer alt som det skal. Kan endre settpunkt og lese av alle verdier.

Så står fast på at det er noe i Home Assistant/OZW som feiler her. noen andre som kun bruker intern føler og har fått til å endre settpunkt?

 

Med FW som er gitt tidligere i tråden, kan man endre settpunkt, men da kan man ikke se romføler lenger. Jeg har mistanke om at det kun er z-trm2fx fw og derfor funker det ikke med romføler...

 

Men samme begrensning som tidligere. Setpoint endrer seg på termostat i displayet og HA, men slår seg ikke på. Det gjør den kun dersom du har endret setpoint på termostat like før...

Endret av Jarlesb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sahansen skrev:

Inkluderte termostaten inn i HC2 igjen, der fungerer alt som det skal. Kan endre settpunkt og lese av alle verdier.

Jeg benytter HC2 (gjennom Fibaro integrasjonen til HA) og kan endre setpoint og lese alle verdier, men med romføler slår reléet kun inn dersom man fysisk har trykket på termostaten det siste minuttet. Med gulvføler fungerer alt. Er det slik hos deg også eller slår reléet alltid slår inn når romføler benyttes i HC2?

 

Så langt jeg forstår har Thermofloor klar å reprodusere relé problemet ved bruk av romsensor, og bekreftet at det ikke har noe med setpoint å gjøre som har vært en separat sak. Hvis du har en konfigurasjon der reléet slår inn normalt ved bruk av romsensor er dette interessant.

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, teeko said:

Jeg benytter HC2 (gjennom Fibaro integrasjonen til HA) og kan endre setpoint og lese alle verdier, men med romføler slår reléet kun inn dersom man fysisk har trykket på termostaten det siste minuttet. Med gulvføler fungerer alt. Er det slik hos deg også eller slår reléet alltid slår inn når romføler benyttes i HC2?

 

Så langt jeg forstår har Thermofloor klar å reprodusere relé problemet ved bruk av romsensor, og bekreftet at det ikke har noe med setpoint å gjøre som har vært en separat sak. Hvis du har en konfigurasjon der reléet slår inn normalt ved bruk av romsensor er dette interessant.

Alt fungerer når jeg styrer via HC2/HA. Stiller jeg den inn på 23 grader via HC2/HA så legger den seg ikke inn før det er under 22,5.så virker til å fungere her. 

Gjort det som står i denne guiden? 

Endret av sahansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sahansen skrev:

Gjort det som står i denne guiden? 

Spennende! Øyner jo et lite håp her...

 

Guiden er for Z-TRM2, men du har satt opp Z-TRM3 på samme måte?

 

Jeg har i utgangspunkt kun justert blandet SCA/MCA assosiasjon for EP0 / Gruppe 1 til en ren MCA assosiasjon. Alt fungerer for gulvføler, men med feilen som beskrevet over for romføler. Prøvde å justere assosiasjonene (sett opp EPx / Group 2  med MCA til kontroller) som beskrevet i guiden for Z-TRM2, men reléet slår fortsatt bare inn for romføler det første minuttet etter at fysisk panel er benyttet.

 

Hvordan ser assosiasjonene ut for EP0 / root hos deg?

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/08/2020 at 10:32, teeko said:

Spennende! Øyner jo et lite håp her...

 

Guiden er for Z-TRM2, men du har satt opp Z-TRM3 på samme måte?

 

Jeg har i utgangspunkt kun justert blandet SCA/MCA assosiasjon for EP0 / Gruppe 1 til en ren MCA assosiasjon. Alt fungerer for gulvføler, men med feilen som beskrevet over for romføler. Prøvde å justere assosiasjonene (sett opp EPx / Group 2  med MCA til kontroller) som beskrevet i guiden for Z-TRM2, men reléet slår fortsatt bare inn for romføler det første minuttet etter at fysisk panel er benyttet.

 

Hvordan ser assosiasjonene ut for EP0 / root hos deg?

 

Gjorde den test nå. Settpunkt fra før, 22,5 grader, ikke registrert forbruk siste døgn. Temperatur i rom er 23,4. Endret settpunkt til 24 grader via HA(HC2, releet slår inn og registrerer forbruk etter 20-30 sekunder. Så helt sikker på at det fungerer her med romsensor.

 

Oppsett:

EP0, GR1, SCA mot HC2.

EP0, GR3, MCA mot HC2.

 

Ser jeg ikke brukte samme oppsett som i guide, men det fungerer slik det er satt opp.

Endret av sahansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sahansen skrev:

Oppsett:

EP0, GR1, SCA mot HC2.

EP0, GR3, MCA mot HC2.

 

Ser jeg ikke brukte samme oppsett som i guide, men det fungerer slik det er satt opp.

Tusen takk som tar deg tid til å hjelpe. Vi er en del som sliter med å få reléet til å slå inn. Thermofloor feilsøker selv etter hva jeg forstår. Løser du dette burde de sendt deg en premie.

 

Testet å justere assosiasjonene like dine. Skulle nesten tro det var flere hardware revisjoner av TRM3 - for jeg får ikke reléet til å virke med assosiasjonene slik heller.

 

Bare for å ha dobbeltsjekket at jeg har gjort det likt som deg:

- Det er kun de to assiasjonene over for EP0 ?

- Det er ingen assosiasjoner fra EP1, EP3 eller EP4 til HC2 ?

- Det er en MCA assosiasjon for EP2 GR2 til HC2 - en automatisk "mirror" av EP0 GR3 ?

- FW er versjon 4.0 ?

- Den er inkludert "secure" i HC2 ?

- Parameter 2 er satt til 1 (for meg virker alt når denne er 0, men ikke når den er 1) ?

 

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, teeko said:

Tusen takk som tar deg tid til å hjelpe. Vi er en del som sliter med å få reléet til å slå inn. Thermofloor feilsøker selv etter hva jeg forstår. Løser du dette burde de sendt deg en premie.

 

Testet å justere assosiasjonene like dine. Skulle nesten tro det var flere hardware revisjoner av TRM3 - for jeg får ikke reléet til å virke med assosiasjonene slik heller.

 

Bare for å ha dobbeltsjekket at jeg har gjort det likt som deg:

- Det er kun de to assiasjonene over for EP0 ?

- Det er ingen assosiasjoner fra EP1, EP3 eller EP4 til HC2 ?

- Det er en MCA assosiasjon for EP2 GR2 til HC2 - en automatisk "mirror" av EP0 GR3 ?

- FW er versjon 4.0 ?

- Den er inkludert "secure" i HC2 ?

- Parameter 2 er satt til 1 (for meg virker alt når denne er 0, men ikke når den er 1) ?

 

 

Testet å fjerne den og tilbakestille nå.

Så fra start har jeg gjort følgende:

Inkluderte termostat i sikker modus.

Da får jeg inn to "termostater" og diverse andre sensorer som vist på bilde.

 

På den første 320.0 bruker jeg følgende assiasjoner:

EP0, GR1, SCA.

EP0, GR3, MCA.

 

På den andre termostaten (320.1) hvor man kan endre på EP1 skal ingen av gruppene være aktive med SCA eller MCA.

 

På romføleren 320.2.1 skal man aktivere MCA under EP2, GR2.

 

Etter det skjulte jeg:

320.0.2, 320.1, 320.1.2 og resten av de som ikke brukes.

 

Nå fungerer det å endre settpunkt hos meg via HA og HC2.

 

FW 4.0

Parameter 2 satt til 1.

 

 

HC2 - Z-TRM3.png

Z-TRM3 - Bad.png

Endret av sahansen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sahansen skrev:

På romføleren 320.2.1 skal man aktivere MCA under EP2, GR2.

Så langt jeg kan se har jeg helt likt oppsett som deg - med unntak av at jeg også har gulvføler installert.

Jeg får som kjent satt setpoint, men reléet slår fortsatt bare inn det første minuttet etter jeg har benyttet fysisk panel.

For gulvsensor slår reléet inn som det skal hele tiden.

 

Det får meg nesten til å tro at feilen oppstår når både gulvsensor og romsensor er installert.

Hva du tror om den teorien? Kanskje @Kim123 har noen tanker rundt dette?

 

For at HC2 skal se mer enn bare EP0  må det være minst en MCA til HC2.

Men jeg forstår ikke hvorfor den må være fra EP2 GR2.

Stusser også på at det må være en bakoverkompatible SCA assosiasjon for EP0.

Det er ikke lett å unngå siden HC2 automatisk lager denne SCA assosiasjonen (hender også hos meg), men det resulterer jo i to delvis funksjonelt overlappende termostate-enheter..

 

Det hadde vært spennende å justere 320.0 EP0 GR1 fra SCA til MCA assosiasjon, og slette MCA assosiasjonen fra 320.2.1 (da vil jo også EP0 GR3 automatisk slettes), og se om det fortsatt fungerer hos deg da. Dersom det ikke fungerer så indikerer jo det at assosiasjonene må være slik de er satt opp - som hadde vært interessant å få bekreftet.

 

Når det er sagt må jeg bare igjen takke deg for alle testingen du har gjort -- og forstår godt om du ikke har tid og lyst til mere knot.

 

 

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå inkludert den ene termostaten direkte i HA.

Nå kan jeg plutselig endre settpunkt til 26,5 og 30,5, men ingen andre verdier.. Skjønner ikke helt!?

Lagt ved logg.

 

1 hour ago, teeko said:

Så langt jeg kan se har jeg helt likt oppsett som deg - med unntak av at jeg også har gulvføler installert.

Jeg får fortsatt satt setpoint, men reléet slår fortsatt bare inn det første minuttet etter jeg har benyttet fysisk panel.

For gulvsensor slår reléet hele tiden inn som det skal.

 

Det får meg nesten til å tro av feilen oppstår når både gulvsensor og romsensor er installert.

Hva du tror om den teorien? Kanskje @Kim123 har noen tanker rundt dette?

 

For at HC2 skal se mer enn bare EP0  må det være minst en MCA til HC2.

Men jeg forstår ikke hvorfor den må være fra EP2 GR2.

Støsser også på at det må være en bakoverkompatible SCA assosiasjon for EP0.

Det er ikke lett å unngå siden HC2 automatisk lager denne SCA assosiasjonen (hender også hos meg), men det resulterer jo i to delvis funksjonelt overlappende termostate-enheter..

 

Det hadde vært spennende å justere 320.0 EP0 GR1 fra SCA til MCA assosiasjon, og slette MCA assosiasjonen fra 320.2.1 (da vil jo også EP0 GR3 automatisk slettes), og se om det fortsatt fungerer hos deg da. Dersom det ikke fungerer så indikerer jo det at assosiasjonene må være slik de er satt opp - som hadde vært interessant å få bekreftet.

 

Når det er sagt må jeg bare igjen takke deg for alle testingen du har gjort til nå -- og forstår godt om du ikke har tid og lyst til mere knot.

 

 

 

Er nok en FW feil når det kommer til den delen virker det som.

Men det virker som at det samtidig er litt feil i konfigurasjon.

 

EP0, GR1 endret til MCA 

EP2, GR2 fjernet.

 

Fibaro slutter da å rapportere forbruk til HA og man kan ikke justere temp. via HA. Men, man kan fortsatt justere temp via HC2 på 320.0. HA regulerer bare på 320.1. Mens når man setter EP0 GR1 tilbake til SCA endrer den temp på begge fra HA.

 

For min del greit å lære mer, så det går fint! 

Z-TRM3.txt

Endret av sahansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sahansen skrev:

Har nå inkludert den ene termostaten direkte i HA.

Nå kan jeg plutselig endre settpunkt til 26,5 og 30,5, men ingen andre verdier.. Skjønner ikke helt!?

Lagt ved logg.

 

Dette ble en vegg av tekst, men siden det virker som du har interesse for detaljene under panseret....

 

Så langt jeg kan forstå av loggen er dette den berømte setpoint feilen.

Problemet er at z-wave kontrollere skal intervjue termostater for å finne ut i hvilke tallformat de kan motta temperatur.

Z-TRM3 vil alltid ha temperatur med 1 desimal presisjon.

Mange Z-wave kontrollere gjennomfører ikke dette kapabilitets intervjuet korrekt - og på disse kontrollerene oppstår situasjonen.

Fibaro HC gjør dette kapabilitetsintervjuet slik Silicon Labs ønsker - og derfor fungerer setpoint fint der.

Min persepsjon er at de fleste andre kontrollere ikke har denne evnen ennå - og Thermofloor gir derfor på forespørsel ut en uoffisiell FW som virker med disse kontrollere.

 

I loggen ser vi at HA (OZW) bruker et format som Z-TRM3 ikke støtter når den forsøker å justere setpoint til 24 grader:

 

24 grader:

2020-08-24 16:29:31.627 Detail, Node013, Queuing (Send) ThermostatSetpointCmd_Set (Node=13): 0x01, 0x0c, 0x00, 0x13, 0x0d, 0x05, 0x43, 0x01, 0x01, 0x01, 0x18, 0x25, 0x4e, 0xd9

De sentrale dataene her er 0x01, 0x18 => sender 24 grader (0x18) som 1 byte heltall uten presisjon/desimaler.

Det korrekte skulle vært 0x22, 0x00, 0xF0

 

26.5 grader:

2020-08-24 16:29:39.160 Detail, Node013, Queuing (Send) ThermostatSetpointCmd_Set (Node=13): 0x01, 0x0d, 0x00, 0x13, 0x0d, 0x06, 0x43, 0x01, 0x01, 0x22, 0x01, 0x09, 0x25, 0x50, 0xf6

0x22, 0x01, 0x09 => sender 26.5 grader som 265 (0x0109) som 2 byte tall, med 1 desimal presisjon

Dette er på et format Z-TRM3 forstår og gikk fint.

 

Så kortversjonen er at man for HA må vente til OZW evt. kommer med korrekt z-wave støtte eller legge inn modifisert FW på Z-TRM3.

 

Endret av teeko
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sahansen skrev:

EP0, GR1 endret til MCA 

EP2, GR2 fjernet.

 

I utgangspunktet burde det være nok med en MCA assosiasjon fra EP0 GR1 til HC2. Det er rart om det skulle være nødvendig med ytterligere assosiasjoner med mindre Z-TRM3 skal styre andre enheter - som et relé i en Z-water eller Wall Plug.

 

For meg er derfor også bruksanvisningen til den opprinnelige Z-TRM2 vanskelig å forstå  - jeg ser rett og slett ikke logikken i at det skal flere MCA assosiasjoner til HC2, og heller ikke hvorfor det for Z-TRM2 skal være en SCA (og ikke MCA) assosiasjon til Z-water. Nesten så jeg ikke tror det jeg leser... men så langt jeg kan se har heller ikke Z-TRM2 offisiell sertifisering.

 

Når det gjelder Fibaro integrasjonen til HA så har jeg også lagt merke til at det blir litt rot man forsøker å rette opp dobble assosiasjoner til kontroller. Har en drøm å få tid til å kikke litt på kildekoden til integrasjonen. Tenker at det beste hadde vært om Fibaro HC2 kjente igjen Z-TRM3 og satt den opp korrekt med kun en termostat,  slik at kun en termostat ble med over til HA, men kanskje det hadde gått an å gjøre noen avbøtende tiltak i selve integrasjonen.

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, teeko skrev:

Så langt jeg kan se har jeg helt likt oppsett som deg - med unntak av at jeg også har gulvføler installert.

Jeg får som kjent satt setpoint, men reléet slår fortsatt bare inn det første minuttet etter jeg har benyttet fysisk panel.

For gulvsensor slår reléet inn som det skal hele tiden.

 

Det får meg nesten til å tro at feilen oppstår når både gulvsensor og romsensor er installert.

Hva du tror om den teorien? Kanskje @Kim123 har noen tanker rundt dette?

 

Jeg kjøpte en ekstra løs Z-TRM3 for å teste dette, og dessverre ser det ut til at denne teorien ikke leder frem. Situsjonen er helt lik for meg med min nyinnkjøpte Z-TRM3 med kun romføler -- når jeg bruker romføler og justerer fra HC2 - slår reléet bare inn bare det første minuttet etter at jeg fysisk har justert setpoint på panelet....

 

Mon tro på hvilken måte oppsettene våre er forskjellige....

Har du mulighet til å dele "Template" for enheten i HC2? Du kjører nyeste HC2? v4.600?

 

 

 

Endret av teeko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, teeko said:

 

Dette ble en vegg av tekst, men siden det virker som du har interesse for detaljene under panseret....

 

Så langt jeg kan forstå av loggen er dette den berømte setpoint feilen.

Problemet er at z-wave kontrollere skal intervjue termostater for å finne ut i hvilke tallformat de kan motta temperatur.

Z-TRM3 vil alltid ha temperatur med 1 desimal presisjon.

Mange Z-wave kontrollere gjennomfører ikke dette kapabilitets intervjuet korrekt - og på disse kontrollerene oppstår situasjonen.

Fibaro HC gjør dette kapabilitetsintervjuet slik Silicon Labs ønsker - og derfor fungerer setpoint fint der.

Min persepsjon er at de fleste andre kontrollere ikke har denne evnen ennå - og Thermofloor gir derfor på forespørsel ut en uoffisiell FW som virker med disse kontrollere.

 

I loggen ser vi at HA (OZW) bruker et format som Z-TRM3 ikke støtter når den forsøker å justere setpoint til 24 grader:

 

24 grader:

2020-08-24 16:29:31.627 Detail, Node013, Queuing (Send) ThermostatSetpointCmd_Set (Node=13): 0x01, 0x0c, 0x00, 0x13, 0x0d, 0x05, 0x43, 0x01, 0x01, 0x01, 0x18, 0x25, 0x4e, 0xd9

De sentrale dataene her er 0x01, 0x18 => sender 24 grader (0x18) som 1 byte heltall uten presisjon/desimaler.

Det korrekte skulle vært 0x22, 0x00, 0xF0

 

26.5 grader:

2020-08-24 16:29:39.160 Detail, Node013, Queuing (Send) ThermostatSetpointCmd_Set (Node=13): 0x01, 0x0d, 0x00, 0x13, 0x0d, 0x06, 0x43, 0x01, 0x01, 0x22, 0x01, 0x09, 0x25, 0x50, 0xf6

0x22, 0x01, 0x09 => sender 26.5 grader som 265 (0x0109) som 2 byte tall, med 1 desimal presisjon

Dette er på et format Z-TRM3 forstår og gikk fint.

 

Så kortversjonen er at man for HA må vente til OZW evt. kommer med korrekt z-wave støtte eller legge inn modifisert FW på Z-TRM3.

 

Men, da burde jo 22,5, 23,5, 24,5 osv. også fungere..? Hos meg er det kun 26,5 og 30,5 som fungerer, så skjønner ikke helt hvorfor bare de to verdiene går gjennom.

 

14 hours ago, teeko said:

 

I utgangspunktet burde det være nok med en MCA assosiasjon fra EP0 GR1 til HC2. Det er rart om det skulle være nødvendig med ytterligere assosiasjoner med mindre Z-TRM3 skal styre andre enheter - som et relé i en Z-water eller Wall Plug.

 

For meg er derfor også bruksanvisningen til den opprinnelige Z-TRM2 vanskelig å forstå  - jeg ser rett og slett ikke logikken i at det skal flere MCA assosiasjoner til HC2, og heller ikke hvorfor det for Z-TRM2 skal være en SCA (og ikke MCA) assosiasjon til Z-water. Nesten så jeg ikke tror det jeg leser... men så langt jeg kan se har heller ikke Z-TRM2 offisiell sertifisering.

 

Når det gjelder Fibaro integrasjonen til HA så har jeg også lagt merke til at det blir litt rot man forsøker å rette opp dobble assosiasjoner til kontroller. Har en drøm å få tid til å kikke litt på kildekoden til integrasjonen. Tenker at det beste hadde vært om Fibaro HC2 kjente igjen Z-TRM3 og satt den opp korrekt med kun en termostat,  slik at kun en termostat ble med over til HA, men kanskje det hadde gått an å gjøre noen avbøtende tiltak i selve integrasjonen.

 

Blir vel slik i enkelte tilfeller når man videreutvikler en komponent istedenfor å begynne helt på nytt(?). Vertfall min erfaring i enkelte tilfeller når det kommer til komponenter som skal være en bedre versjon av den gamle,, og gjerne med nye funksjoner. Det fungerer vertfall kun med det oppsettet for min del, så enkelt gjør de det ikke.

 

Blir fort mye rot og mange unødvendige entiteter når man bruker integrasjonen ja, samtidig som man mister litt nyttig data sammenlignet med å bruke OZW syntes jeg. Derfor jeg har startet jobben med å gå bort fra HC2.

 

1 hour ago, teeko said:

 

Jeg kjøpte en ekstra løs Z-TRM3 for å teste dette, og dessverre ser det ut til at denne teorien ikke leder frem. Situsjonen er helt lik for meg med min nyinnkjøpte Z-TRM3 med kun romføler -- når jeg bruker romføler og justerer fra HC2 - slår reléet bare inn bare det første minuttet etter at jeg fysisk har justert setpoint på panelet....

 

Mon tro på hvilken måte oppsettene våre er forskjellige....

Har du mulighet til å dele "Template" for enheten i HC2? Du kjører nyeste HC2? v4.600?

 

Bruker HC2 v4.600 ja.

Måtte teste enda en gang bare for å være sikker, endret settpunktet via HA kl. 13:47, og nå klokken 14:24 er releet enda inne. Endret settpunkt ned til 23,5 og da slo releet ut igjen, så det fungerer 100% her.

 

Dobbeltsjekket at dette stemmer:

EP0, GR1, SCA.

EP0, GR3, MCA.

EP2, GR2, MCA.

 

Parameter:

2 - 1d - 1

HC2 - Bad.png

Forbruk - Bad.png

Forbruk - Bad 2.png

id-019B-0003-0203-04-00-Heatit-.xml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.