Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mister kontakt med server etter skjerm har vært av


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har montert android tablet i gangen der jeg også har installert tasker for batteristatus samt slå skjerm på og av ut ifra bevegelse i gangen.

Dessverre, så mister ofte HStouch contact med HS3 hvis det er lenge mellom hver gang skjermen er på.

Når skjermen da slås på, så må jeg manuelt lukke HStouch på tablet for at den skal klare å koble til igjen.

 

Hvordan har dere løst dette?

Er det noe måte å fikse dette på, eller har dere skjermen på hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme av og til, uten at jeg har klart å finne noe mønster i når det skjer. Hos meg spør den plutselig om brukernavn og passord og da er det bare å lukke og åpne igjen, så starter den som normalt. 
 

Viktig å fjerne alt av strømsparing for HSTouch i hvertfall. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ZoRaC skrev:

Opplever det samme av og til, uten at jeg har klart å finne noe mønster i når det skjer. Hos meg spør den plutselig om brukernavn og passord og da er det bare å lukke og åpne igjen, så starter den som normalt. 
 

Viktig å fjerne alt av strømsparing for HSTouch i hvertfall. 

 

Kan se ut som å fjerne alt av strømsparing hjalp en del!

 

Men når vi er inne på Tasker, bruker du tasker å sender batteristatus til tablet?

Har satt opp en task som gjør dette, men tasker sender bare device string og ikke device value. Så får blant annet ikke logget device. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JohnMartin skrev:

Men når vi er inne på Tasker, bruker du tasker å sender batteristatus til tablet?


Ja, jeg sender det via MQTT (bruker ikke Tasker Plugin). 
 

5 minutter siden, JohnMartin skrev:

Har satt opp en task som gjør dette, men tasker sender bare device string og ikke device value. Så får blant annet ikke logget device. ?


Med Device History mener jeg man nå kan logge devicestring også - mulig den konverterer det til en verdi for det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Ja, jeg sender det via MQTT (bruker ikke Tasker Plugin). 

 

Akkurat.

Er det noe enkel måte å gjøre dette på? :)

Har jo broker og mcsMQTT i gang allerede.

Bare en app som du setter opp eller?

 

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Med Device History mener jeg man nå kan logge devicestring også - mulig den konverterer det til en verdi for det da?

 

Skal ta en titt. Er Device History jeg bruker på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.