Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Batteridrevet led-list som snakker med Homey/google home?


Bård A

Anbefalte innlegg

Hei

 

I min villfarelse glemte jeg å bestille lys under de nye kjøkkenskapene mine. For å gjøre det enklest mulig så tenkte jeg å slenge opp en batteridrevet led-list eller tilsvarende. Men det må kunne snakke med systemet mitt (homey pro og google home/assistant) 

 

Finnes dette, eller skal jeg bare bite i det sure eplet å finne fram borremaskin? Hadde heldigvis vett nok til å sette en stikkontakt inne i skapene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage det fint hvis du er litt "praktisk". Jeg tok jobben med å lage lys under overskapene selv. Skrudde av platen på undersiden og delte den i to på langs. Sagde av en bit til slik at jeg fikk et spor langs hele skapets lengde. I dette sporet satte jeg inn en alu-profil med matt glass og inni der en lyslist. Ble faktisk veldig bra og tok ikke lange stunden heller selv om jeg brukte handsag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bård A skrev:

For å gjøre det enklest mulig så tenkte jeg å slenge opp en batteridrevet led-list eller tilsvarende. Men det må kunne snakke med systemet mitt (homey pro og google home/assistant) 

Jeg tror ikke du finner noe som både er batteridrevet og er styrbart samtidig. Å måtte lytte til kommandoer krever en del strøm, så det pleier de ikke støtte.

Gjør det heller skikkelig med en gang, det blir du mer fornøyd med over tid.

 

Hvis du er handy kan du gjøre som @stigvi sier. Jeg er nok ikke så fingernem med verktøy dessverre...

(Dvs. jeg skulle alltid fått noe til, men om det hadde blitt pent er nok et annet spørsmål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stigvi skrev:

Du kan lage det fint hvis du er litt "praktisk". Jeg tok jobben med å lage lys under overskapene selv. Skrudde av platen på undersiden og delte den i to på langs. Sagde av en bit til slik at jeg fikk et spor langs hele skapets lengde. I dette sporet satte jeg inn en alu-profil med matt glass og inni der en lyslist. Ble faktisk veldig bra og tok ikke lange stunden heller selv om jeg brukte handsag.

 

Dette skulle jeg gjerne hatt en mer detaljert beskrivelse av. En guide med bilder hadde vært helt fantastisk, har kun lys under skapene mine på ett punkt, og det må jo utbedres selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stigvi skrev:

Ok, det kommer, men i så fall i kveld tidligst. I dag må en ut å gå tur i det fine påskeværet.

 

Herlig, og absolutt ikke noe hastverk, må jo ut i dag og det blir uansett lenge til jeg får tid til å kappe opp kjøkkenet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.