Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Elektriker i Bærumsområdet som installerer Heatit Z-TRM3


dillemikk

Spørsmål

Skal bytte ut eksisterende analoge termostater med Heatit Z-TRM3. Elektrikeren jeg prøvde først hadde aldri hørt om modellen, og kunne etter litt om-og-men bestille fra ThermoFloor, men da med et påslag på rundt kr 1000 per termostat i forhold til prisen hos ThermoFloor. 

 

Hvilke elektrikere i Bærumsområdet anbefales for å få installert disse termostatene, og som opererer med fornuftige priser? Er det eventuelt noen som godtar å installere termostatene når man har kjøpt dem inn selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
15 minutter siden, dillemikk skrev:

Er det eventuelt noen som godtar å installere termostatene når man har kjøpt dem inn selv?


Har ikke vært borti noen som ikke gjør det. Men her var timesprisen 900 kr om de leverte materiell og 1200 kr om jeg skaffet det selv. Litt mer prakk ved reklamasjon om man kjøper selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svar. Elektrikeren tok 2300 per termostat (2 stk)  + 1 time jobb á 750 + oppmøte 600. Og plus moms på alt. Jeg har på følelsen av at det lå i overkant, men litt krise pga defekte gamle termostater og kalde gulv. Har 4 andre gamle termostater som også etterhvert skal byttes til Heatit, men da har jeg bedre tid og finner forhåpentligvis en bedre pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
48 minutter siden, dillemikk skrev:

Elektrikeren tok 2300 per termostat (2 stk)  + 1 time jobb á 750 + oppmøte 600. Og plus moms på alt.

Si at du kan kjøpe dem selv, men at du betaler 1500 kr + moms for å få dem montert, ferdig med oppmøte og materiale. Påslag på varer er én ting, men nesten 100% er drøyt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 minutter siden, Moskus skrev:

Si at du kan kjøpe dem selv, men at du betaler 1500 kr + moms for å få dem montert, ferdig med oppmøte og materiale. Påslag på varer er én ting, men nesten 100% er drøyt mye.

Mulig at den prisen inneholder noe reklamasjon om du bestiller gjennom elektriker, slik at om den slutter å virke etter noen mnd, så fikser elektriker det på reklamasjon(istedet for at du må betale ny timespris, og reklamere mot der den ble kjøpt.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
13 timer siden, gullfrode skrev:

Mulig at den prisen inneholder noe reklamasjon om du bestiller gjennom elektriker, slik at om den slutter å virke etter noen mnd, så fikser elektriker det på reklamasjon(istedet for at du må betale ny timespris, og reklamere mot der den ble kjøpt.)

Det er mulig. Men 2300 kr for en termostat (uavhengig av produsent) er dyrt, selv kjøpt gjennom en elektriker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
13 hours ago, gullfrode said:

Mulig at den prisen inneholder noe reklamasjon om du bestiller gjennom elektriker, slik at om den slutter å virke etter noen mnd, så fikser elektriker det på reklamasjon(istedet for at du må betale ny timespris, og reklamere mot der den ble kjøpt.)

 

Vanlig praksis er at elektriker bytter en defekt del. Delen erstattes av produsent/leverandør og ofte er det en fast kompensasjon fra leverandør når det gjelder time/transport kostnader, men i mange tilfeller får elektro firma ikke dekket dette fra leverandør/produsent kun materiellet.

 

1. Hvis du kjøper av et elektriker firma, så bytter firma delen gratis for deg innen garanti perioden.

2. Kjøper du delen selv og elektriker firma monterer, må du selv reklamere mot leverandør/butikk og du må selv dekke elektriker timer/kjøring etc.

 

Eksempel:
Kjøper du en termostat selv (nett/butikk) og ringer til elektriker, så tar elektro firma høyere timepris når firma ikke leverer materiell og utstyr.

Blir delen defekt (f.eks. en termostat), må du ha elektriker til å demontere den, du må selv levere/sende den til kjøps stedet for å få en ny, og så må elektrikeren komme og montere den igjen. Det blir ihvertfall dyrt ...

 

Bruker du elektriker så har elektriker firma det totale ansvaret og det står også i samsvarserklæringen hvem som har levert utstyret (kunde eller elektro firma).

 

Du kjøper ikke bare elektriker tjenester, men husk du kjøper trygghet også - benytt kun firma som er registrert i DSB sitt elvirksomhetsregister.

 

Jeg driver selv elektriker firma og mine kunder kan etter avtale med meg, kjøpe utstyr/materiell hos Elektroimportøren (hvor jeg er partner) og dette blir da fakturert fra meg til kunde når oppdraget er ferdig. Da betaler kunden samme pris hos meg som hos Elektroimportøren og blir fakturert normal timepris. Kjøper kunden materiellet selv og jeg monterer, blir timeprisen normalpris +30%

 

Enig med @Moskus om at 100% påslag er langt utenfor.

 

Slik gjør jeg det.

 

/Helge

Endret av Byelektrikeren
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.