Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro HC2, Namron & Assosiasjoner


RuneW

Anbefalte innlegg

Heisann, kan noen klare å få en enkel sjel som meg til å forstå hvordan jeg får satt opp assosiasjoner med Fibaro HC2?

 

Jeg har masse Z-wave-brytere rundt omkring i huset, men alle er satt opp med scener i HC2. Men det hadde jo vært

fint om disse faktisk hadde fungert, selv om HC2 var nede for telling...

 

Jeg har en slik Namron-bryter:

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-1-kanal-bryter-k2/4512712/Product.html?Event=searchlist

https://www.elektroimportoren.no/docs/namron/4512712 INSTRUCTION MANUAL.pdf

 

Som jeg vil styre en Fibaro FGD212 dimmer med.

 

Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2

 

Deretter velge enheten som skal kontrollere dimmeren. I mitt tilfelle 100.0 som er bryteren:

fibaro.thumb.jpg.f5bd8ef5253ca9395b9e76711f1e2920.jpg

 

Jeg stusset først litt over at det står "To be set: 27" til venstre der, men det har kanskje noe med å gjøre at 100.0 er bare "navnet" til bryteren. ID er 101, mens

Node ID er 27?

 

Fibaro selv skriver derimot at: "To be set" allows for assigning devices to each association group (device ID will be shown)". Forvirringen er komplett... ?

 

Men hva skal man velge av Single channel associations og Multi channel associations i dette tilfellet? Begge?

 

Jeg har prøvd begge og bare S og bare M. Spoiler: ingen ting har virket.

 

Kan det være fordi jeg allerede har scener på denne bryteren?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RuneW skrev:

Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2

Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Moskus said:

Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres.

 

Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RuneW skrev:

Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt?

Det vet jeg ikke, men  jeg vet at assosiasjoner settes opp på den enheten du har tenkt å bruke som "fjernkontroll".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.