Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google home - voice funker ikke


Alpøy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sliter noe med google home/assistant, dvs. alt av kommandoer gjennom home app'en virker mot openhab, men verken google home'n eller assistant på mobilen gjenkjenner noen som helst stemmestyrte kommandoer (uansett om jeg taster de inn). F.eks. "sync devices" som har alltid vært go-to kommandoen for å oppdatere gir bare et generisk google søke resultat nå,  og alt av kommandoer er bare "ukjent".

Noen som har vært borti dette? Det er tydelig at linken mellom myopenhab.org og google virker siden jeg får styrt via google home app'en...bare ingen stemmestyring.

 

Dette har forøvrig virket før, jeg har gjort noen endringer i det siste som blant annet å oppgradere til 2.5M3 og skiftet syntax fra tags til metatags i henhold til den "nye" måten å gjøre det på med google home. ?

 

 

Endret av Alpøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser ut til at jeg har deaktivert google sin "tillat personlige resultater" i en eller annen sammenheng ...når den er deaktivert virkelig tydeligvis ikke noen smarthome/openhab voice kommandoer . Så løsning var da selvfølgelig å aktivere det igjen (selvom det gir frysninger nedover ryggen) ?

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å være sporbar er et hett tema for tiden ?

 

Forøvrig veldig opptatt av å ha et system totalt uavhengig av sky/internett, så det er ikke viktig for meg å ha den i bruk men mest for gøy/ungene sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.