Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Phlocation 'Life360


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har lagt inn Phlocation og life360 inn på homeseer.

Ser at status byttes mellom hjemme/borte på phlocation og life360, så det ser ut til å virke.

Har også idlock150 inn i homeseer, og tenkte å bruke phlocation til å styre låsen.

Hvordan gjør dere dette, dere som har dette opp å gå?

Ser det status hjemme borte dere bruker, eller er det om mobil har wifi dekning?

Er status kjapp nok til å bytte til hjemme?

Eller bruker dere phlocation til å styre borte hjemme modus, som igjen styrer låsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Slabbedask said:

Er status kjapp nok til å bytte til hjemme?

Eller bruker dere phlocation til å styre borte hjemme modus, som igjen styrer låsen?

Jeg har prøvd å styre diverse aktuatorer med Life360, men den er ikke rask nok her hos meg.

Ser at PHLocation har polling, så muligens jeg kan bruke den - skal teste litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Byelektrikeren skrev:

Ser at PHLocation har polling, så muligens jeg kan bruke den - skal teste litt

Det kjappeste den kan ha er 1 min, så det kommer litt an på sirklene dine. Burde la seg gjøre, men gjør det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Det kjappeste den kan ha er 1 min, så det kommer litt an på sirklene dine. Burde la seg gjøre, men gjør det ikke selv.

Er det noen andre metoder som er gode til å bruke som hjemmemodus, eventuelt åpne låsen?

1 min blir litt lang tid men liten sirkel kanskje, å sirkelen bør jo ikke være for stor. med tanke på en gåtur i nabolaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 19.16, ZoRaC skrev:

Jeg bruker Geofency + iBeacon + PHLocation. Funker veldig bra! :) 

Bruker du da home/away på phlocation for dørlås? I tilfelle hvilke verdier er gunstig på sirkelen. Polling er jo min 1 min, kjedelig å vente ved døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slabbedask skrev:

Bruker du da home/away på phlocation for dørlås? I tilfelle hvilke verdier er gunstig på sirkelen. Polling er jo min 1 min, kjedelig å vente ved døra :)


Ja, bruker 50 meter på sirkelen for Home/away. I tillegg har jeg da en iBeacon ved ytterdøra. Når telefonen (Geofency) melder den er nære den så låser den opp hvis det er mindre enn 10 min siden hjemmestatus endret seg til Home. 
 

Har skrevet litt om iBeacon her:


(har byttet til en annen type nå, litt bedre rekkevidde og mer stabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
7 minutter siden, Fossekallen skrev:

@ZoRaC, har du link den typen IBeacon du har bestilt nå som er mer stabil, eller er det den som er vedlagt i guiden din du anbefaler? 🙂

 

Tror det er denne  https://www.aliexpress.com/item/32597586447.html?spm=2114.12010612.8148356.31.7b9d20b7vI3IEQ  han har. Husker @ZoRaC ga meg linken et sted her på forumet, men husker ikke hvor. Men jeg har bestilt denne 2 ganger i sommer  på aliexpress uten at selskapet sender noe. Får  et tracing nummer  som ikke virker, samt ikke noe svar på spørsmål. Fikk refund da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.