Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Tri eller Multi?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at TriSensor er på tilbud til 395,- og lurte på å kjøpe denne, men jeg tenkte å høre med ekspertene først.

jeg har forstått det sånn at MultiSensor er tingen, men jeg får ikke muligheten til å felle disse inn med strøm for øyeblikket. Jeg ser heller ikke behovet for vibrasjonsmåling eller UV i mitt tilfelle.

De oppgir batteritid på en Tri til ett år ved standardinnstillinger. Er dette batterier som kan lades, eller må de kjøpes nye?

 

Jeg lurte også litt på plassering. Bør disse pekes rett mot vinduer osv med tanke på lyssensor for å styre persienner og lignende? 
 

Håper dere kan dele deres erfaringer på området. Det er vel ikke såå mye forskjell i pris på disse til vanlig så kanskje det er best med Multi uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Reidar Gjertsen skrev:

Er dette batterier som kan lades, eller må de kjøpes nye?

Kjøpes nye.

 

11 minutter siden, Reidar Gjertsen skrev:

Det er vel ikke såå mye forskjell i pris på disse til vanlig så kanskje det er best med Multi uansett?

Jeg forstår ikke hvorfor "TriSensor" finnes engang når Multisensor gjør det samme, men har flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Moskus said:

Jeg forstår ikke hvorfor "TriSensor" finnes engang når Multisensor gjør det samme, men har flere muligheter.

Jeg har ikke erfaring med Trisensor selv, men har sett flere som rapporterer om bedre (større rekkevidde/bedre sensitivitet) bevegelsesensor på denne enn på MultiSensor.

Noen her med erfaring ang. dette?

 

57 minutes ago, Reidar Gjertsen said:

Er dette batterier som kan lades, eller må de kjøpes nye?

Vær også klar over at disse batteriene ikke er av den billigeste typen (CR123). Det billigeste jeg fant nå siste var batterionline.no til 28kr/stk (mulighet for lavere pris ved kjøp av mange).

Med mange sensorer så blir det faktisk noen kroner over tid, som kunne vært brukt på stømforsyning til Multisensor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hillmar skrev:

Jeg har ikke erfaring med Trisensor selv, men har sett flere som rapporterer om bedre (større rekkevidde/bedre sensitivitet) bevegelsesensor på denne enn på MultiSensor.

Noen her med erfaring ang. dette?

Jeg har også hørt om det, men har til gode å se mer enn synsing, og har ikke sett sammenligninger 1-til-1.

Men vi opplever ikke problemer med Multisensor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Jeg har også hørt om det, men har til gode å se mer enn synsing, og har ikke sett sammenligninger 1-til-1.

Men vi opplever ikke problemer med Multisensor heller.

Jeg opplever også at Multisensorene fungerer tilfredsstillende i all hovedsak. Men bedre rekkevidde hadde vært fint på et par av de, og en skulle gjerne vært bedre på å detektere bevegelse rett mot den (men dette er etter hva jeg har skjønt mer en begrensning ved teknologien enn ved produktet og skulle vært løst med annen plassering av sensoren). Om Tri takler dette bedre så er jo det bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hillmar skrev:

Jeg opplever også at Multisensorene fungerer tilfredsstillende i all hovedsak. Men bedre rekkevidde hadde vært fint på et par av de, og en skulle gjerne vært bedre på å detektere bevegelse rett mot den (men dette er etter hva jeg har skjønt mer en begrensning ved teknologien enn ved produktet og skulle vært løst med annen plassering av sensoren). Om Tri takler dette bedre så er jo det bare positivt.

De er hvert fall oppgitt med ulik rekkevidde på bevegelse (5 og 7 meter).

Men er det noen alternativer til oppladbare pakker til disse sensorene? Med tanke på at alt hos meg er ferdig elektrisk sett er det vanskelig å få permanent strøm til en Multi nå i ettertid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.