Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mangler "Destination Endpoint" under Associations


RuneR

Anbefalte innlegg

Har to stk Heatit Z-TRM3 der den ene ikke oppfører seg som den skal. Den klarer ikke å rapportere verdier tilbake til Homeseer automatisk. Det fungerer fint når jeg poller manuelt. Har funnet ut at det antakelig er på grunn av feil assosiasjoner. 

 

Når jeg nå prøver å gjøre den lik den som faktisk fungerer mangler det endpoints i dropdown-lista under associations. Se bilder. Her stopper min kunnskap. Hvorfor mangler det endpoints i dropdown-listal og hvordan får jeg de inn der?

 

Den som virker:

 

1828775158_Skjermbilde2020-07-02kl_19_49_36.thumb.png.f4eb5286b4ae73cf6bca005af7bf648f.png

 

Den som ikke virker:

 

1984745400_Skjermbilde2020-07-02kl_19.49_19.thumb.png.4620228fa5ee2020df97c7e6ab9d7401.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om dette løste seg ved å kjøre en rescan på noden. Det lagde noen nye devicer som tilsynelatende er lik de gamle, men de blir faktisk oppdatert. Slettet de gamle. Og nå er også assosiasjonene lik den som virket fra før.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
13 minutter siden, Trash2000 skrev:

Hvilke devicer får du data på? Termostaten min viser 21 i displayet, men finner bare data på temperature 2 i HS.

 

Antar at 21 er floor sensor, mens 27,4 er internal room sensor. Begge verdiene burde vel vært tilgjengelig i HS?

 

 

 

 

Temperatur 2 er intern romsensor. Temperatur 4 er gulvføler.

 

I displayet kan du velge om det er setpoint temperatur eller målt temperatur som vises. Default er setpoint temperatur.

 

Grunnen til at din setpoint temperatur ikke stemmer overens med bildet kan være på grunn av bugen der det ikke er mulig å sette setpoint temperatur fra blant annet HS. Prøv å juster manuelt på termostaten og se om verdien oppdaterer seg i HS.

Endret av RuneR
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.