Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Presentasjon av nye produkter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg jobber for ett lite norskt startup - https://airmine.ai,  vi har akkurat lansert vårt første produkt på https://startskudd.no

Tror produktet kan være av interesse for flere her, men for ikke å tråkke feil fra dag en, hva er rett prosedyre for å legge ut noe info her på hjemmeautomasjon?

 

mvh,

Espen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, espeno skrev:

hva er rett prosedyre for å legge ut noe info her på hjemmeautomasjon?

Bare si hvem du er, hva du presenterer og hvorfor, så burde det gå bra. Vi er interessert i kule og/eller praktiske produkter. :) 

Hvis du svarer på spørsmål her, så er det en bonus. 

 

Jeg begynner med det mest åpenbare spørsmålene som vanligvis stilles her: 

  • Vil dere tilby data via API?
  • Vil dere i så fall tilby data via lokal tilkobling eller kun via sky?

 

 

EDIT: Dere bruker RapidAPI. :) Det er jo OK. :) 

https://rapidapi.com/airmine-ai-aqi/api/pm251/endpoints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stigvi skrev:



Kan du si noe mer om dette? Er det lokal aksess direkte til enhet eller er det et api i en skytjeneste?

Hei Stig,

 

Vi har vært innom flere alternativer, men da det er mange protokoller å velge mellom endte vi på å forløpig holde oss til skytjeneste API

 

mvh,

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Bare si hvem du er, hva du presenterer og hvorfor, så burde det gå bra. Vi er interessert i kule og/eller praktiske produkter. :) 

Hvis du svarer på spørsmål her, så er det en bonus. 

 

Jeg begynner med det mest åpenbare spørsmålene som vanligvis stilles her: 

  • Vil dere tilby data via API?
  • Vil dere i så fall tilby data via lokal tilkobling eller kun via sky?

 

 

EDIT: Dere bruker RapidAPI. :) Det er jo OK. :) 

https://rapidapi.com/airmine-ai-aqi/api/pm251/endpoints

 

Flott!

 

Målet er klart at det skal være både kult og praktisk ;)

Hva blir den rette kategorien å poste litt mer info under?

 

mvh,

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, espeno skrev:

Vi har vært innom flere alternativer, men da det er mange protokoller å velge mellom endte vi på å forløpig holde oss til skytjeneste API


Det var jo dumt at dere endte opp med det. Min erfaring er at skytjenester gjerne har et kortere liv enn produktet selv og det er sikkert mange årsaker til at tjenester forsvinner. Men brent barn lukter svidd, som det heter og jeg prøver å velge produkter som ikke er avhengig av en skytjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stigvi skrev:


Det var jo dumt at dere endte opp med det. Min erfaring er at skytjenester gjerne har et kortere liv enn produktet selv og det er sikkert mange årsaker til at tjenester forsvinner. Men brent barn lukter svidd, som det heter og jeg prøver å velge produkter som ikke er avhengig av en skytjeneste.

Ser den.

Vi er fortsatt i prototype fase, og er keene på å feedback.  Brikkesettet vi bruker nå (Espressif) støtter wifi/ble, men muilghet for å utvide.

mvh,

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, espeno said:

Brikkesettet vi bruker nå (Espressif) støtter wifi/ble

 

Med Esp burde det jo være mulig legge tilrette for oppsett av MQTT og tilby muligheten til å kutte sending av data til skytjenste (ut av huset) som et alternativ.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, espeno skrev:

og er keene på å feedback


Fra mitt ståsted ville det vært glimrende om produkter som dette kunne publisere sine data til en mqtt broker. 

Det går jo an å håpe at produsenter etterhvert ser på mqtt som viktig nok til at det blir en selvfølgelighet å støtte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mathias skrev:

 

Med Esp burde det jo være mulig legge tilrette for oppsett av MQTT og tilby muligheten til å kutte sending av data til skytjenste (ut av huset) som et alternativ.

Bra feedback, legger det i backloggen. Vi er veldig keene på at skulle vi mot formodning ende opp med å avslutte skytjenesten skal de som har kjøpt ikke ende opp med ett stykke død elektronikk.

 

mvh,

Espen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, espeno skrev:

Vi er veldig keene på at skulle vi mot formodning ende opp med å avslutte skytjenesten skal de som har kjøpt ikke ende opp med ett stykke død elektronikk.

Bra! For det ser vi allerede altfor mye av. 

 

MQTT eller om ikke annet mulighet til å polle enhetens innebygde webserver hadde vært supert. :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som vil ha lokal tilgang 🙂

Foretrekker også MQTT foran andre APIer da MQTT er en slags standard. 
MQTT regner jeg med som et stort pluss på WiFi/nettverks dingser

 

Jeg håper vi holdes oppdatert fremover 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NilsOF skrev:

Jeg er også en av de som vil ha lokal tilgang 🙂

Foretrekker også MQTT foran andre APIer da MQTT er en slags standard. 
MQTT regner jeg med som et stort pluss på WiFi/nettverks dingser

 

Jeg håper vi holdes oppdatert fremover 

 

Hei Nils,

 

Klart vi skal holde dere oppdatert!

 

mvh,

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.