Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppgradere til HS4 linux


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte poste mine erfaringer med oppgradering fra HS3 til HS4. Kanskje kan det være til nytte for noen.

Merkelig nok kan jeg ikke finne noen offisiell oppgraderings- eller installasjonsinstruksjon, ei heller HS4 linux _dependencies_.

 

Først backup.

Jeg startet med å følge instruksene her: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs4-hs4pro-software/1398694-upgrading-from-hs3-linux-solution?p=1398963#post1398963

Jeg lastet ned HS4 og pakket det ut over en kopi av HS3-installasjonen. Ingen åpenbare feilmeldinger i loggen etter at jeg startet HS4, men web interface så slik ut:

 

838451796_Skjermbilde2020-07-05kl_16_19_19.thumb.png.b50c57dc73630e03b3788186dfec34c9.png

 

Jeg kjørte Debian 9/Stretch. Mon tro om det kunne ha noe med mono versjon 4 å gjøre? Jeg bestemte meg for å først oppgradere til Debian 10/Buster. Problemfri oppgradering, mono var nå versjon 5. Dog samme utseende på web interface.

 

Jeg avinstallerte mono fullstendig: `sudo apt remove --purge --auto-remove mono-runtime`

og sjekket at alt var borte med: `apt list --installed | grep mono`

 

Jeg installerte så mono fra det offisielle repo, her: https://www.mono-project.com/download/stable/#download-lin-debian

, og så

`sudo apt update`

`sudo apt update`

`sudo apt install mono-devel mono-complete ca-certificates-mono mono-xsp4 mono-vbnc`

 

HS4 ser nå ut til å kjøre fint. Jeg har ikke testet mer enn et par timer, menlar HS3 surre og gå inntil jeg er hjemme og kan følge med.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.