Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ringetransfo til Nest Hello blir veldig varm


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Nest Hello i dag. Da min Friedland ikke leverer nok spenning, kjøpte jeg denne ringetransfoen:

https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html?Event=livesearch

 

Problemet er at den blir usannsynlig varm og etter en stund går sikringen. Den viste live film i kanskje 10 sek. Nå er transfoen ødelagt. Jeg har stilt den inn på 24V (kabel på 0 og 24). Neon som vet hvorfor den blir så varm? Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringetrafoen du har kjøpt er for svak i forhold til hvor mye strøm Nest trenger. Det at den blir varm er ikke en god indikator.

Etter bittelitt googling så ser jeg at det kreves minimum 8-10W for å drive Nest Hello. Og den du har kjøpt leverer maks utgangseffekt på 8W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er Nest Hello en kontinuerlig belastning, mens en tradisjonell ringeklokke i høyeste grad veldig kortvarig. Men rart den ikke tålte det. Trodde det var et krav at ringetrafoer var kortslutningssikre og tålte en støyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har også fått meg Nest Hello. Har koblet den via USB og det fungerer jo, men nå må jeg få tak i en trafo slik at jeg får koblet den opp permanent. Jeg har ikke mulighet til å sette trafo i sikringsskap. Derfor tenkte jeg å foreslå for elektriker at han tar strøm fra en lysbryter. Deretter lage en ny veggboks med blindlokk på andre siden av veggen og plasserer en slik trafo inne i veggboksen (vet ikke om den får plass). Det står at den har minimum belastning 20W og Maks belasting 70W. Vil det bli for mye for Nest Hello eller vil den bare ta det som den trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 22.51, toonwolf skrev:

Vil det bli for mye for Nest Hello eller vil den bare ta det som den trenger?

Trikker ga meg tilbakemelding om at denne var beregnet for LED og ikke anbefalt. Det er ringetrafo som gjelder. Kjøft denne i stedet. Fungerer glitrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.