Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Avbryte automatikk


RuneR

Anbefalte innlegg

Hvordan avbryte/overstyre automatikken blir nok et tema for meg når det gjelder mange forskjellige eventer fremover. Hvordan løser dere det og har dere et godt forslag på hvordan løse det på disse to eventene jeg har på et av lysene i stua?

 

Triggerne baserer seg på lysnivået i stua og slår av/på lyset på bakgrunn av det. Det at jeg sjekker om lyset er av i "On-eventet" gjør at jeg fint kan dimme lyset opp eller ned uten at automatikken overstyrer det (hvis automatikken allerede har slått det på). Utfordringen er hvis jeg vil skru på lyset når det er av eller motsatt.

 

1716040702_Skjermbilde2020-07-14kl_00_44_37.thumb.png.eb239eaf55bbfaab97541cb06d2281ef.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, stigvi skrev:


Ok, hva er utfordingen med det? Er det ikke bare å skru på lyset?

Jo, men automatikken vil slå det av igjen så fort det er en forandring på LUX-verdien. Det er den automatikken jeg må overstyre/avbryte/utsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løst det med at et flagg settes til sann (true, 1) dersom automatikken har slått på lyset. Jeg kjenner ikke Homeseer, men antar det er mulig å opprette "et eller annet" for å lagre en status.

Deretter sjekkes denne statusen og automatikken for å slå av lys vil bare kjøres hvis det er automatikken selv som har slått på lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.