Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ledstripe - lage selv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en tid tilbake hadde vi en tråd som ble startet ved at en her inne ønsket tips om utendørs ledstripe.

 

I en av postene, jeg mener det var av @kimstoroy, ble det tipset om en software flashet på en esp for å styre ledstriper, men jeg kan ikke huske hva den het eller hvor jeg finnner beskrivelsen. Er det noen som husker det og kan friske opp minnet?

 

@Moskus er denne tråden, tror den het "Utendørs ledlys", borte for godt eller er det mulig å få gjenopprettet?

Endret av Mathias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

WLED heter software(bin fil) den laster du opp på en Wemos D1 mini eller NodeMCU, med feks esp Home flasher.

Etter at bin fil er lastet opp starter den opp på nytt og dammer et nytt wifi nettverk, gå innnpå dette og legg inn din wifi info.

Deretter kan du benytte WLED app på tlf eller logge inn på enhetens ip adresse via nettleser.

Da må du inn på LED settings og sette antall LED og om du har RGB eller RGBW.

Etter det er du igang og kan kjøre effekter osv.

For integrasjon mot smarthus vil variere fra system til system, Home Assistant finner feks WLED selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 9.18, Mathias skrev:

@Moskus er denne tråden, tror den het "Utendørs ledlys", borte for godt eller er det mulig å få gjenopprettet?

Pass. Vet ikke. Men det skjer neppe noe i ferien, for å si det sånn.

 

Men skal selv prøve å jobbe litt med WLED i ferien, mine 2 måneder forsinkete adresserbare lenker er snart (forhåpentligvis) fremme. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.