Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre markise fra Jula


Anbefalte innlegg

433MHz er bare frekvensen som fjernkontrollen sender på. I tilegg har man modulering av signalet og protokoll. De aller fleste bruker ASK eller OOK og da kan man være heldig og ha det støttet av f.eks RFXtrx433XL USB-kontroller.

Eventuelt du kan bygge selv. RfLink er ett litt billigere prosjekt hvor du bl.a. kan bestille deler fra Nodo-shop i nederland.

 

Men det å finne ut om dette fungerer er ikke så lett uten å faktisk investere tid og penger (tror jeg)

 

Kanskje noen andre her på forumet styrer markiser fra Jula. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne http://www.rfxcom.com/RFXtrx433XL
Jeg blir overrasket om ikke den kan styre markisen.
Benytter denne plugin i HS3 http://plugins.homeseer.com/releasenotes?productid=191 ,

Den gir meg mulighet til å styre mine Somfy enheter og gir et grensesnitt mot mange "billige" styre enheter.
Blant annet naboenes vær sensorer :)

Du må laste riktig firmware ut fra hva du ønsker grensesnitt mot.
Forsøk å finn ut hvilken leverandør som har lagd markisen og se om du finner den i lista over støttet enheter. 

 

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.