Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 nybegynder, Aqara OPPLE


GAS

Anbefalte innlegg

Noen som kan peke meg i riktig retning?

Har lagt til en opple bryter i deCONZ å får den inn i HS4 men sliter med å finne ut hvordan jeg kan trigge eventer med den..

 

Edit. Etter endel trykking,leting og feiling. fjernet å la til opple pånytt så får jeg nå opp verdier som jeg kan bruke for 1x 2x 3x og langt trykk på hver knapp.

Så da dukker neste spørsmål opp. Kan jeg bruke samme knapp to ganger?

Når jeg trykker en gang på knapen forandrer verdien seg til 1002, å hvis jeg da trykker igjenn så er den allerede på 1002 å vil da ikke trigge eventen..

 

IF - OPPLE switch 3-gang Switch changes and becomes a value in the range of 1002 to 1002

 

 

Capture.PNG

Capture1.PNG

Endret av GAS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 18/07/2020 at 10:29, GAS said:

Noen som kan peke meg i riktig retning?

Har lagt til en opple bryter i deCONZ å får den inn i HS4 men sliter med å finne ut hvordan jeg kan trigge eventer med den..

 

Edit. Etter endel trykking,leting og feiling. fjernet å la til opple pånytt så får jeg nå opp verdier som jeg kan bruke for 1x 2x 3x og langt trykk på hver knapp.

Så da dukker neste spørsmål opp. Kan jeg bruke samme knapp to ganger?

Når jeg trykker en gang på knapen forandrer verdien seg til 1002, å hvis jeg da trykker igjenn så er den allerede på 1002 å vil da ikke trigge eventen..

 

IF - OPPLE switch 3-gang Switch changes and becomes a value in the range of 1002 to 1002

 

 

Capture.PNG

Capture1.PNG

Har samme bryter men får den ikke inn i Deconz. Har en Hue lightstrip i samme rom som blinker hver gang jeg forsøker å koble den op mot Deconz. Gjorde du noe annerledes enn å holde knappen inne til den var i paringsmodus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sture00 skrev:

Har samme bryter men får den ikke inn i Deconz. Har en Hue lightstrip i samme rom som blinker hver gang jeg forsøker å koble den op mot Deconz. Gjorde du noe annerledes enn å holde knappen inne til den var i paringsmodus? 

 

Jeg har 3 stk, la til den siste nå i helga. Slet også en del, men den kom inn til slutt.

Startet inkludering av "other"-bryter i Phoscon. Trykket og holdt inne paringsknappen i 15 sek. Trykket deretter noen ganger på den/holdt inne i et par sek. Gikk ikke første gang, så startet jeg inkluderingen i Phoscon på nytt og gjorde det samme, plutselig kom den. Hos meg styrer også knappene andre Zigbee-lys når jeg trykker på knappene underveis/rett etter inkludering, men etter noen minutter så ordner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sture00 skrev:

Mener det dukket opp en enhet i Deconz men ikke noe i Phoscon eller HS


Mener det skjedde hos meg i vår også. Måtte da slette den fra deCONZ og prøve på nytt. Har Opple bare 20-30 cm fra USB-pinnen ved inkludering, men vet ikke om det har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.