Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp med trege event.


Stian...

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her inne som har erfaring med treg respons på eventer?

 

Bruker HomeSeer SEL,  Kjørt HS3 i lengre tid, og håpet at problemet forsvant ved oppgradering til HS4. Men oppfører seg identisk.

Har laget typiske eventer: Alt lys AV / På osv, men opplever at det kan gå opp mot 60sek fra første lampe endrer status til alle har det.

Har ca 30 noder i nettverket mitt. Og pulling står av på nesten alle. Vet at det ikke var slik for en god stund tilbake. Er vel ikke normalt at det skal ta så lang tid?

 

Neon som kan hjelpe med med hva dette kan være? hva jeg kan sjekke / gjøre?

 

Har prøvd følgene:

Satt opp eventer på flere måter.

Kjørt Fully optimize network (flere ganger)

Resett Z-wave data (plugins ->  z-wave -> confog )

Oppgardert til HS4

 

 

event 1.jpg

log.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan dessverre ikke bidra med så mye her, annet enn at jeg opplever det samme selv. (Kjører HS3 på en intel nuc, ikke SEL vel å merke)

 

Det som hjelper meg er en restart av zwave pluginen. Har derfor en event som jevnlig gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gjelsvik skrev:

Det som hjelper meg er en restart av zwave pluginen. Har derfor en event som jevnlig gjør dette.

Jøss, det skal jo ikke være nødvendig.

 

Kan du sjekke belastningen på HSPI_Zwave.exe når du merker det neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.