Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

bevegelsessensor og too many instaces


Anbefalte innlegg

HAr fått fibaro og HC 2 av elektriker for et par år siden. Har bevegelsessensorer på bad. Elektriker har vært innom flere ganger men får ikke scenene i orden. Den henger seg på grunn av too many instances. Mitt behov er at lyset skal slå seg på når jeg kommer inn, den skal slå seg av hvis det ikke har vært bevegelse siste 5 minutter. Er det noen som har fått en slik scene til å fungere. Jeg har ikke brukt Lua. Er det noen som har fått dette til å fungere uten at lyset henger seg og da står på i lange perioder til man slår den av? 

Endret av Robert Sundt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den scenen som skal slå av lyset som henger seg og som gjør at lyset ikke slår seg av men blir værende på. 

Feilmelding er med overskrift too many instaces og kommentar når jeg klikker på den er: Number of instances of scenes has been reduced due to exceeding limit.

 

Scenen er som følger. 

image.thumb.png.c1766d72ac8145f452f92a73a863443a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at den vil lage nye "instances" så lenge det er noen på badet, og dermed oversvømme systemet.

 

Nå kan jeg jo ingenting om HC, men den generelle logikken skal jo være:

 

Ved første bevegelse: Slå på lys, start timer på 5 minutter

Ved neste bevegelse: Resett timer

Når timer utløper: Slå av lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje du kan prøve noe slikt:

 

Først en scene som slår på lys og deretter en scene som slår lys av dersom det ikke er bevegelse.

(Bilder av scener kom opp i motsatt rekkefølge her)

 

 

Bodlys AV.JPG

Bodlys PÅ.JPG

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.