Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Robonect i Gardena Sileno City 500


Anbefalte innlegg

Har koblet opp Robonect på min Sileno City 500. Den har fungert fint hele sesongen inntil nå nylig.

Nå har klipperenn begynt å slå seg av, helt uten grunn.

Jeg kan slå den på og så blacker den ut etter noen få sekunder.

Av og til så får jeg opp beskjed på displayet "Klipper slår seg av.."(eller noe lignende).

Den har strøm nok. Samme oppførsel kan skje selv om den står i laderen.

 

Vet ikke om dette er et Gardena problem eller om det er Robonect som gjør det.

 

Noen som har erfaring med Gardena eller Robonect som har vært borti noe lignende?

 

--
John Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Jeg "fikset" min ved å åpne den og sjekke alle koblinger, men det var ikke det samme problemet. Jeg hadde "Electrical problem (501)" over hele fjøla, nå er det nesten borte.

 

Det som er litt av problemet, jeg får ingen feilmeldinger. Den bare slår seg av.

 

Har nå prøvd med å koble ifra Robonect, men det er ingen endring.

Har vært i kontakt med Gardena Kundeservice også nå, og de har sendt henvendelsen videre til teknisk support. De har aldri hørt om noe lignende.

 

Typisk at dette skjer når jeg allerede har åpnet den og tuklet med noe man ikke skal! :P
Om de skal ha den inn til sjekk, så må jeg vel bare prøve å fjerne alle bevis på at jeg har vært inni den! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Tror jeg ikke er veldig kritisk. Bare ta bort Robonect først, i tilfelle de ikke setter den på plass igjen.

 

Men det er ingen service-teknikkere i nærheten av deg? Tror det er 2-3 bare i Stavanger og omegn.

 

Hmm.. vet ikke.

Hvordan fant du de isåfall?

 

Fikk bare beskjed om at de måtte sende saken videre til teknisk og de hadde mye å gjøre for tiden, så kunne ta en god stund før man hørte noe fra de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i nord-trøndelag.

 

Har snakket med noen, men siden den var såpass ny, så ville de at jeg skulle ta det via der jeg kjøpte den(maxbo på nett), sånn at jeg evt fikk alt dekket.

Men Maxbo har så klart ganske lang ventetid for tiden, så enn så lenge, så er det tilbake til den gode gamle bensin klipperen.. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.