Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Feil versjon" deConz?


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg kjører deConz på en rpi 3 med raspbee, og har i senere tid slitt litt med Fyrtur, så jeg tenkte å oppdatere til siste versjon for en stund siden.

Kjørte på 2.05.78, og 2.05.79 er jo kommet for en god stund siden - problemet er at jeg får ikke installert den...
Krangler på at pakken er amd64, og at det ikke går - det skjønner jeg forsåvidt, men jeg har jo ikke bevist lastet ned en amd64-pakke :) Oppgraderte også OS her om dagen slik at alt skal være på stell, i fall det skulle være "dependencies" som var utdaterte hos meg, men det hjalp lite.

I sted skulle jeg sjekke hvilken versjon jeg er på nå, og til min store overraskelse sa den 2.05.79 (som jeg er 100% sikker på at jeg ikke har fått installert), MEN den daterte også denne til 22. mai, og da var ikke den versjonen kommet enda...
Hadde installasjonsfil for 2.05.78 liggende, og "nedgraderte" til denne, men også da sier den 22.5.....
Har en liten følelse av at noen har klusset det til med filene som legges ut, men jeg er litt for rusten på unix til å kunne gå i dybden på det...

 

Er det andre her som har opplevd noe tilsvarende, eventuelt vet av steder jeg kan laste ned nye installasjonsfiler som helt sikkert er det de utgir seg for?
Siste fil jeg lastet ned var denne; https://deconz.dresden-elektronik.de/raspbian/beta/deconz-2.05.78-qt5.deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordnet seg ved å laste ned fra "Alpha-mappa" - der lå det langt flere releaser basert på arkitektur :) Fungerer aldeles strålende, så nå er det bare å rydde opp i kluss som er kommet av de versjonene jeg mistenker å være noe annet enn de har utgitt seg for å være. (Dato på fila som har ligget ute har endret seg stadig, så det er nok helt sikkert ikke samme fil som har ligget som .78 eller .79 eller latest beta...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.