Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

  • Guahtdim endret tittelen til EcowittSeer 0.0.0.5

Oppdatert med versjon 0.0.0.5.

 

Håndterer nå konvertering til lux og navn med underscore. Jeg brukte navnet og la på mine egne greier etter en underscore. Problemet var at jeg ikke sjekket om det var mer enn en underscore.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/10/2020 at 14:50, Odd Erling said:

Takk for veldig fin plugin, dette forenkler oppsettet betydelig og gjør det mer robust. 

Er to enheter jeg ikke får lagt til (begge har nedestrek i navnet hvis det betyr noe), får feilmelding:

Skjermbilde2.JPG.22bb4a5614e36709ab90d0ff45c00783.JPG

Et annet ønske er mulighet for å konvertere Solar Radiation til LUX, er det mulig å bygge inn den omregningen?

Psst: winddir_avg10m er retning i grader siste 10 min så å konvertere den til m/s gir ikke så mye mening, men det er kanskje bare en test på om jeg følger med?

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Guahtdim skrev:

Psst: winddir_avg10m er retning i grader siste 10 min så å konvertere den til m/s gir ikke så mye mening, men det er kanskje bare en test på om jeg følger med?

Haha, nei på ingen måte. Hadde prøvd mye forskjellig før jeg tok skjermbilde for å gi tilbakemelding, så det var helt tilfeldig hva den sto på akkurat da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Guahtdim skrev:

Oppdatert med versjon 0.0.0.5.

 

Håndterer nå konvertering til lux og navn med underscore. Jeg brukte navnet og la på mine egne greier etter en underscore. Problemet var at jeg ikke sjekket om det var mer enn en underscore.

Fungerer utmerket, takk!

En ting til jeg ville likt, også for å dytte WAFen oppover, er å fått til vindretning med ord i stedet for grader. F.eks:

337,5-22,5 = Nord

22,5-67,5 = Nord-Øst

67,5-112,5 = Øst

112,5-157,5 = Sør-Øst

osv.

Ev å følge opp med tilhørende grafikk, hvis ikke det blir å ta det et skritt for langt.

 

Har forsøkt å sette det opp selv på aktuell device, men får ikke tekst under Status-feltet opp, ser ut til at bare verdier under Value-feltet blir med.

Skjermbilde.thumb.JPG.3154b82e596be5411051e8c27f55f676.JPG

1411549299_Skjermbilde2.thumb.JPG.7a6bf163c30bd51f2227f8c8d96aba59.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Odd Erling said:

Fungerer utmerket, takk!

En ting til jeg ville likt, også for å dytte WAFen oppover, er å fått til vindretning med ord i stedet for grader. F.eks:

337,5-22,5 = Nord

22,5-67,5 = Nord-Øst

67,5-112,5 = Øst

112,5-157,5 = Sør-Øst

osv.

Ev å følge opp med tilhørende grafikk, hvis ikke det blir å ta det et skritt for langt.

 

 

Jeg skal se hva jeg får til, men er usikker på når du kan få noe håndfast. 

Grafikk er fint det, men jeg er ingen designer så det blir fort på nivået "strekmennesker" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

Jeg skal se hva jeg får til, men er usikker på når du kan få noe håndfast. 

Grafikk er fint det, men jeg er ingen designer så det blir fort på nivået "strekmennesker" 

Ikke bruk mye energi på det med grafikk, det kan hver bruker også lage selv om ønskelig.

Men det ville være fint å kunne få ønsket tekst/prefix (istedet for value) under Status i Device List.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Odd Erling said:

Ikke bruk mye energi på det med grafikk, det kan hver bruker også lage selv om ønskelig.

Men det ville være fint å kunne få ønsket tekst/prefix (istedet for value) under Status i Device List.

Jeg vurderer å lage en konvertering som vil gi noe ala

Nord (3 °)

 

Eller holder det med kun retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til EcowittSeer 0.0.0.6
1 time siden, Guahtdim skrev:

Oppdatert med konvertering til Norske eller Engelske vindretninger.

Smooth, veldig fint. Takk!

 

Har forsåvidt tilsvarende sak med batteri-nivå på enhetene. Ecowitts batteristatus er såpass lavoppløst at de sender en 0 når batteriet er bra, og en 1 når det blir lavt. Ville være fint å få med Status-teksten i Device List, hvis det lar seg gjøre på en enkel måte.

Skjermbilde.thumb.JPG.1ad643fc374b5c225ccba6fd764eed04.JPG

Skjermbilde2.thumb.JPG.a6aaeecfd32f6d36353e34d7c4e79535.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Odd Erling said:

Smooth, veldig fint. Takk!

 

Har forsåvidt tilsvarende sak med batteri-nivå på enhetene. Ecowitts batteristatus er såpass lavoppløst at de sender en 0 når batteriet er bra, og en 1 når det blir lavt. Ville være fint å få med Status-teksten i Device List, hvis det lar seg gjøre på en enkel måte.

Skjermbilde.thumb.JPG.1ad643fc374b5c225ccba6fd764eed04.JPG

Skjermbilde2.thumb.JPG.a6aaeecfd32f6d36353e34d7c4e79535.JPG

Ulempen her er at de ikke er konsekvente. Noen enheter har 1 og 0 hvor 0 er ok, mens andre enheter sender tilbake ca volt nivå.

Jeg kan skrive det på listen, men tror ikke det kommer med det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Odd Erling said:

Tenkte ikke du skulle lage det, men hvis status-tekst kan vises under Device List, så kan hver enkelt tilpasse dette selv. Med forbehold om at det ikke kompliserer, jeg kan ikke noe om å lage plugins til HS.

Ok, jeg misforstod.

Det du trenger er at min plugin ikke skriver ut noen statustekst. Mulig jeg kan endre standard ut til ikke å legge ut noe statustekst. Jeg skal kikke på det så fort jeg får tid. 

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til EcowittSeer 0.0.0.7
2 timer siden, Guahtdim skrev:

Iallefall: It works on my machine....

Mine as well 👍

Skjermbilde10.thumb.JPG.a0dbdd79345b89d96bf571c178a9e7c6.JPG

 

Nå forsvant vindretningene, men det regner jeg med er en naturlig konskvens av det jeg forespurte. Da kan hver bruker angi det så finoppløst de har behov for selv.

Skjermbilde11.thumb.JPG.30b340b080d0625d670ad6c8a8a14002.JPG

Skjermbilde12.thumb.JPG.9112b5552c406f440c7d378d34eb3982.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Odd Erling said:

Nå forsvant vindretningene, men det regner jeg med er en naturlig konskvens av det jeg forespurte. Da kan hver bruker angi det så finoppløst de har behov for selv.

Skjermbilde11.thumb.JPG.30b340b080d0625d670ad6c8a8a14002.JPG

Skjermbilde12.thumb.JPG.9112b5552c406f440c7d378d34eb3982.JPG

Jepp, jeg klarer ikke å gi deg i pose og sekk. Men som du selv sier så kan du velge å bruke mitt eller definere ditt eget. Jeg baserte meg på 8 punkts kompass rose, men man kan fint gjøre det vanskeligere  (https://allormore.fandom.com/wiki/Points_of_the_compass)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at temperatur-verdiene som kommer inn har (unødvendig?) mange desimaler. Har ikke sett noen feil-rapportering, men spesielt i Homebridge-loggen blir det uoversiktlig. Mulig å begrense antall desimaler i plugin?

Tror kanskje det er konverteringen som er kilden, ser ut til å bare være ett desimal når jeg velger "No text".

 

Skjermbilde.JPG.ea7aa9e95f42e03dd45062b018b9a247.JPG

 

Skjermbilde2.JPG.5175f4c6515965cc9abe590e91ee0483.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Odd Erling said:

Ser ut til at temperatur-verdiene som kommer inn har (unødvendig?) mange desimaler. Har ikke sett noen feil-rapportering, men spesielt i Homebridge-loggen blir det uoversiktlig. Mulig å begrense antall desimaler i plugin?

Tror kanskje det er konverteringen som er kilden, ser ut til å bare være ett desimal når jeg velger "No text".

 

Skjermbilde.JPG.ea7aa9e95f42e03dd45062b018b9a247.JPG

 

Skjermbilde2.JPG.5175f4c6515965cc9abe590e91ee0483.JPG

Jepp, konverteringen har ikke noen begrensninger på desimaler til verdi. Jeg skal fikse det til max 2.

 

Edit: @Odd Erling versjon 0.0.0.8 er nå fikset med 2 desimaler som begrensning.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til EcowittSeer 0.0.0.8
2 timer siden, Guahtdim skrev:

@Odd Erlingprøv nå

Takk, det gjorde susen.

 

Er fortsatt en ubetydelig feil i Homebridge-loggen der forrige verdi (had old value) vises feil. New Value oppgir tallene før komma, mens Old Value oppgir tallene etter komma. Dette tror jeg oppstår i utvekslingen mellom HomeSeer og Homebridge, da alt ser riktig ut i HomeSeer. Diskuterte det i en annen sammenheng med jvmahon som har skrevet HomeSeer plugin for Homebridge, og han sa da: On the Telnet interface, a comma separates different data items so if the comma is being sent, that means the telnet interface may think the temperature data is two separate items.

Tenkte jeg skulle forsøke å sette opp HomeSeer vertsmaskinen med amerikansk dato/klokkeslett/tallformat; tror du det vil skape trøbbel for EcowittSeer?

 

Skjermbilde.JPG.6358db29d7f75a1364cd251df0269e7d.JPG

 

Skjermbilde2.JPG.01614ecb225477c8de683f6928688b98.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Odd Erling said:

Takk, det gjorde susen.

 

Er fortsatt en ubetydelig feil i Homebridge-loggen der forrige verdi (had old value) vises feil. New Value oppgir tallene før komma, mens Old Value oppgir tallene etter komma. Dette tror jeg oppstår i utvekslingen mellom HomeSeer og Homebridge, da alt ser riktig ut i HomeSeer. Diskuterte det i en annen sammenheng med jvmahon som har skrevet HomeSeer plugin for Homebridge, og han sa da: On the Telnet interface, a comma separates different data items so if the comma is being sent, that means the telnet interface may think the temperature data is two separate items.

Tenkte jeg skulle forsøke å sette opp HomeSeer vertsmaskinen med amerikansk dato/klokkeslett/tallformat; tror du det vil skape trøbbel for EcowittSeer?

 

Skjermbilde.JPG.6358db29d7f75a1364cd251df0269e7d.JPG

 

Skjermbilde2.JPG.01614ecb225477c8de683f6928688b98.JPG

Jeg kjører amerikansk format på alle maskiner her hjemme så de feilene som meldes inn pga formater er som oftest fordi jeg har glemt å teste med norsk oppsett.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Guahtdim skrev:

Jeg kjører amerikansk format på alle maskiner her hjemme så de feilene som meldes inn pga formater er som oftest fordi jeg har glemt å teste med norsk oppsett.

Takk, dette skulle jeg ha gjort for lenge siden 🤦‍♂️. Løste også et problem med termostater i Homekit der jeg bare kunne sette hele grader, som kan være litt vrient å "treffe" med hjulet som justerer.

Nå vet jeg sannelig ikke hva mer jeg kan spørre om med denne plugin, fungerer veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til EcowittSeer 0.0.2.1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.